Skocz do zawartości

320D 150KM Wpadła klapka po wymianie słupka nie chodzi !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W mojej e46 320d 150KM wpadła klapka z kolektora ssącego.Impreza uczyniła mnie 3,5 tyś zł silnika nie nadało się naprawić, został wymieniony słupek wraz z głowicą. Silnik odpala normalnie ale nie chce się wkręcać na obroty...został sprawdzony zawór ERG, turbina wszystkie przewody kostki i nadal to samo? co jest powodem takiego przypadku ..... ręce opadają moja beti stoi już na warsztacie prawie 2msc,mechanik nie może dojść co z nią jest.....

Opublikowano
Czasem nie chce się pisać już takich odpowiedzi ale, uwierz, diagnostyka komputerowa czyni czasem cuda. kabel, laptop, INPA,DIS. Jeśli sam nie potrafisz i kumaty mechanik też nie to zajrzyj do działu gdzie ogłaszają się szukający pomocy i ją oferujący :cool2: .
Opublikowano
samochód był pod kompem i nic nie wykazało .... wtryski pracują poprawnie według kompa i nie wiadomo co jest
Opublikowano

Witam

Po dokładnym sprawdzeniu okazało się że rorząd był przestawiony na jednym wałku i samochód chodzi jak marzenie.... ostrzegam przed tymi klapkami w kolektorze ssącym, u mnie już są zdemontowane zróbcie to samo jak chcecie zaoszczędzić 5 tyś zł pozdrawiam i dzięki za pomoc :8)

Opublikowano

oglądałem kolektor po 400 tys km i klapki były i trzymały się mocno, jedynie gdniazda były wyrobione, tam gdzie chodzi ten pręt sterujący.

musiałem użyć dużej siły żeby je ułamać- pękały druty w miejscu nitów. moim zdaniem nie ma bata, żeby któraś z tych klapek w oglądanym przeze mnie kolektorze mogła się "urwać". u ciebie musiała być jakaś wada materiałowa albo przebieg ogromny.

reasumując wada materiałowa może się zdarzyć, ale konstrutkorzy pownini zrobić te klapki całkowicie z tworzywa i monolityczne - tak żeby nawet jak sie urwie to zeby została w kolekorze.

Opublikowano

Gdyby klapki były monolityczne napewno byłoby mniej awarii z tytułu uszkodzenia silnika, a tak są przykręcane do osi za pomocą tych badziewnych śrubek, które pękają.

 

Jak zawsze chodzi o koszty wykonania - byle taniej.

Opublikowano
ja sprawdziłem czy w ogóle mam klapki przy okazji wymiany świec żarowych, okazało się że mam całkowicie nowy kolektor który był wymieniany w 2011 roku (auto mam pół roku), oczywiście w takim wypadku klapki zostawiłem na swoim miejscu :8)

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
ja mam zdemontowane klapki i samochód chodzi jak by były one zamontowane i nie ma problemu wsiadając za kierownice i myśląc ...hmmm wpadnie mi klapka czy nie? problem z głowy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.