Skocz do zawartości

320d pytanie o zastąpienie egr czyms takim :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
to samo zrobisz jak wstawisz kawałek blaszki gdzieś przed EGR. Po co płacić za to 80zł jak za jakieś 2zł zrobisz to samo. Co daje zaślepienie EGR wiadomo, ciut gorsza praca na wolnych obrotach, ciut chyba lepsze zbieranie się auta z dołu, gorszej jakości spaliny.
szukam
Opublikowano
Kolego jak EGR działa ci dobrze to go nie zaślepiaj chyba że zaworek źle chodzi i takie rozwiązanie wtedy jest wskazane bo będzie przepuszczał i sie dusił spalinami, Ogólnie silnik chodzi twardo, osiągów żadnych nie osiągniesz lepszych, jedynie kolektor nie będzie taki usyfiony. Po co ten zabieg chcesz zrobić ??
Opublikowano
no po to żeby silnik jeździł na powietrzu a nie na spalinach :D zapchany kolektor moc obniża ale to trzeba przy okazji EGR i kolektor wyczyścić. Jest to jedynie ekologia no ale poza tym syf zostaje w kolektorze etc. Każdy robi jak chce ale czy EGR jest czy go nie ma to mała różnica.
szukam
Opublikowano
Wiem kolego że zapchany kolektor moc obniża ale jeżeli raz go wyczyścisz to masz na długi czas spokój Jeździ na powietrzu - Nie wiem czy zauważyłeś ale wtedy wskazania przepływki są znacznie zawyżone na jałowym biegu, silnik wolniej się nagrzewa.Tak samo można wyciąć katalizatory bo to też dla ekologii A tak na marginesie EGR jest odłanczny przez kompa automatycznie jak jest błąd wtrysku sterującego przerabiałem to :D
Opublikowano

widze ze sa i zwolennicy i przeciwnicy ... tak odbiegajac od tematu to blad wtrysku sterujacego mialem jakis rok temu jak kompa podlanczalem. po wykasowaniu bledu juz sie nie pojawia - dlaczego???

wracajac do tematu. czyli lepije wyczyscic kolektor (bo egr czyscilem niedawno) i bedzie dobrze?? no i jeszcze ten zaworek wyczyscic albo kupic nowy ?? (tylko ze nowy to 190zl

Opublikowano
tak odbiegajac od tematu to blad wtrysku sterujacego mialem jakis rok temu jak kompa podlanczalem. po wykasowaniu bledu juz sie nie pojawia - dlaczego???

 

Może poprostu cewka która jest we wtrysku sie zawiesiła i po pewnym czasie odwiesiła, Najlepiej sprawdzić rezystencje na kablu od niego powina wynosiać od 90 do 120 ohm. U mnie niestety rezystencja wynosiła zero więc wtrysk do wymiany i błędu nie dało sie skasować

 

 

wracajac do tematu. czyli lepije wyczyscic kolektor (bo egr czyscilem niedawno) i bedzie dobrze??

 

To zależy kolego jak jest zasyfiony! Czym mniejszy przepływ powietrza tym gorzej, warto przeczyścić bo koszt nie wielki, można też wymienić uszczelki w nim bo też nie są drogie.

 

no i jeszcze ten zaworek wyczyscic albo kupic nowy ?? (tylko ze nowy to 190zl

 

Na allegro można kupić pierburga za 99 zł ja taki mam u siebie, Można spróbować wyczyścić filterek na elektrozaworku lub zrobić podmianke z zaworkiem od EGRu są takie same, Lecz w środku zaworka jest jeszcze jeden filterek i membrana gumowa a żeby sie do tego dostać należy go rozebrać poczym nadaje sie do kosza ! Umnie był dziurawy ten filterek w środku i pęknięta membrana oczywiście rozebrałemm go po kupnie nowego żeby zobaczyć co jest w środku

Opublikowano

EGR można zablokować programowo za pomocą DISa. Robi się to raz i ma się spokój. Jest to leprze rozwiązanie gdyż dopuszczane są spaliny aby szybciej dogrzać auto po czym EGR jest blokowany i przy normalnej temperaturze nie dopuszcza spalin.

To rozwiązanie które zaproponowałeś będzie wywalało Check na liczniku, chyba że zablokujesz go programowo w DIS.

Tak czy inaczej najlepszym rozwiązaniem jest DIS i programowe blokowanie EGR.

Opublikowano
EGR można zablokować programowo za pomocą DISa. Robi się to raz i ma się spokój. Jest to leprze rozwiązanie gdyż dopuszczane są spaliny aby szybciej dogrzać auto po czym EGR jest blokowany i przy normalnej temperaturze nie dopuszcza spalin.

To rozwiązanie które zaproponowałeś będzie wywalało Check na liczniku, chyba że zablokujesz go programowo w DIS.

Tak czy inaczej najlepszym rozwiązaniem jest DIS i programowe blokowanie EGR.

 

blokowałeś egr disem czy przy chipie ? u mnie nie dało się wejść w te opcje w disie mimo ze ta wersja disa miała tą możliwość

Opublikowano

Chodzi ci o czujnik ciśnienia doładowania... ja swój czyściłem a że poświęciłem mu za dużo uwagi to padł... kupiłem używkę za 75 zeta "też ja podczyściłem bo była w gorszym stanie niż moja (tym razem ostrożnie) i działa do dziś. Czy coś pomogło czy nie tego nie wiem. Spróbuj najpierw wyczyścić - w razie czego będziesz miał okazje kupić ;)

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trandolf ma gotowca.
Opublikowano
Lecz w środku zaworka jest jeszcze jeden filterek i membrana gumowa a żeby sie do tego dostać należy go rozebrać poczym nadaje sie do kosza !
jakos rozbieralem te zaworki i dzialaja jak trzeba mowie o tych z obejma metalowa
Opublikowano
Lecz w środku zaworka jest jeszcze jeden filterek i membrana gumowa a żeby sie do tego dostać należy go rozebrać poczym nadaje sie do kosza !
jakos rozbieralem te zaworki i dzialaja jak trzeba mowie o tych z obejma metalowa

 

 

Jeżeli koleg masz takie zdolności manualne to gratuluje u mnie ta obejma metalowa sie powiginała i zasysało powietrze :(

Opublikowano
EGR można zablokować programowo za pomocą DISa. Robi się to raz i ma się spokój. Jest to leprze rozwiązanie gdyż dopuszczane są spaliny aby szybciej dogrzać auto po czym EGR jest blokowany i przy normalnej temperaturze nie dopuszcza spalin.

To rozwiązanie które zaproponowałeś będzie wywalało Check na liczniku, chyba że zablokujesz go programowo w DIS.

Tak czy inaczej najlepszym rozwiązaniem jest DIS i programowe blokowanie EGR.

 

blokowałeś egr disem czy przy chipie ? u mnie nie dało się wejść w te opcje w disie mimo ze ta wersja disa miała tą możliwość

 

Tak robiłem to DISem, jeszcze nie trafiło mi się auto w którym nie można by było tego zrobić.

Opublikowano
EGR można zablokować programowo za pomocą DISa. Robi się to raz i ma się spokój. Jest to leprze rozwiązanie gdyż dopuszczane są spaliny aby szybciej dogrzać auto po czym EGR jest blokowany i przy normalnej temperaturze nie dopuszcza spalin.

To rozwiązanie które zaproponowałeś będzie wywalało Check na liczniku, chyba że zablokujesz go programowo w DIS.

Tak czy inaczej najlepszym rozwiązaniem jest DIS i programowe blokowanie EGR.

 

blokowałeś egr disem czy przy chipie ? u mnie nie dało się wejść w te opcje w disie mimo ze ta wersja disa miała tą możliwość

 

Tak robiłem to DISem, jeszcze nie trafiło mi się auto w którym nie można by było tego zrobić.

 

niestety mi się nie udało, opcja w disie jest, sterownik nie wpuszcza, może to przez to że mam eu4 nie wiem

Opublikowano
EGR można zablokować programowo za pomocą DISa. Robi się to raz i ma się spokój. Jest to leprze rozwiązanie gdyż dopuszczane są spaliny aby szybciej dogrzać auto po czym EGR jest blokowany i przy normalnej temperaturze nie dopuszcza spalin.

To rozwiązanie które zaproponowałeś będzie wywalało Check na liczniku, chyba że zablokujesz go programowo w DIS.

Tak czy inaczej najlepszym rozwiązaniem jest DIS i programowe blokowanie EGR.

 

blokowałeś egr disem czy przy chipie ? u mnie nie dało się wejść w te opcje w disie mimo ze ta wersja disa miała tą możliwość

 

Tak robiłem to DISem, jeszcze nie trafiło mi się auto w którym nie można by było tego zrobić.

w przedliftowym nie da się całkiem zablokować DISem ... tylko przy okazji remapu...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
semi14 napisał(a):Lecz w środku zaworka jest jeszcze jeden filterek i membrana gumowa a żeby sie do tego dostać należy go rozebrać poczym nadaje sie do kosza !

 

jakos rozbieralem te zaworki i dzialaja jak trzeba mowie o tych z obejma metalowa

Jeżeli koleg masz takie zdolności manualne to gratuluje u mnie ta obejma metalowa sie powiginała i zasysało powietrze

zakladajac drugi raz obejme nie zalozysz jej tak jak fabrycznie i nie wiesz czy na 100% spelnia swoja funkcje. Po czyszczeniu srodka skleilem go delikatnie zeby byl szczelny bo moim zdaniem nie ma sensu ponownie go czyscic w srodku tylko wymiana na nowy.Czyscic mozna zewnetrzny.

Opublikowano
Mam takie same zdanie u mnie 11 lat zaworek spełniał swoją funkcje i czas było go wymienić oczywiście na nowy. Można wyczyścić filterek zewnętrzny ale nie zawsze to pomaga bo np jak u mnie mebrana był w środku pęknięta to nie spęłniał swojej roli

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.