Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanie w związku z interfejsem K/D-CAN.

Według opisu D-CAN i PT-CAN (500kbit/s) a K-CAN (100kbit/s) Czy linię D-CAN posiadają samochody tylko po 2007.03? Czy starsze również?

I czy jest różnica np w programowaniu sterowników (chodzi mi o szybkość) z linią D i K?

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Po 2007 tylko dcan. Roznica w predkosci kodowania jest nieznaczna choc mam porownanie dde e46 vs e90 wiec moze to byc spowodowane mniejszym dde w e46

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)
Mam kabel K+DCAN. Połączyć się mogę tylko ze sterownikiem silnika. Wszystkie inne moduły wywalają IFH-0009. Czy jest to spowodowane tym, że nie mam zmostkowanych w interfejsie PIN-ów 7 i 8? Z nowszymi wersjami serii E obsługujących D-CAN pewnie działał by bez zarzutu. Edytowane przez piot5rek
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czyli jezeli mam kabelek od e-volta, z e46 i innymi smiga bez problemu, ale wczoraj chcialem sie wpiac do e60 lci,i bez powodzenia. Czy trzeba zmostkowac te piny, zaktualizowac inpe, czy co?

Pozdrawiam

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

To może ktoś jeszcze wie jaka jest różnica między kablem K+DCAN działającym np. z BMW e90 do 03/2008, a takimi które działają do 2012?

 

Różnic w budowie kabla nie ma, a jednak po 03/2008 ten pierwszy kabel już nie działa.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja dostalem wczoraj moj kabel K+DCAN (E61 LCI 02/2009) http://www.ebay.de/itm/300725698243?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

i wtyczka wyglada tak:

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Mobile%20Uploads/IMG_20140529_080759_zps71b3w0hq.jpg

 

Mam nadzieje ze dobry :mrgreen:

 

Na ich stronie jest napisane ze jesli chcial bym obslugiwac starsze modele potrzebuje adapter K-Line

http://www.ebay.de/itm/BMW-K-Line-Adapter-E46-E39-E60-E61-E63-E64-E65-E66-E70-E81-E87-E90-E91-E83-/291036920610?pt=Elektroger%C3%A4te&hash=item43c326fb22

 

Na ich stronie wyczytalem tez ze jesli chcesz diagnozowac nowsze modele a posoadasz taki kabel:

http://www.ebay.de/itm/BMW-Ediabas-Inpa-DIAGNOSE-INTERFACE-E39-E46-E53-E60-E61-E70-E83-E85-E86-E90-E91-/300674477023?pt=Elektroger%C3%A4te&hash=item4601986bdf

 

To on nie podejdzie bo obsluguje tylko modele do 3/2007. Aby diagnozowac modele po 3/2007 potrzebujesz kabel z interfejsem DCAN

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

W tej przelotce jest połączony 7 i 8. Ludzie zakładają sobie przełącznik. Po co -bo w niktórych nowszych autach jak jest zmostkowane 7i8 to wywala błąd ifh-18.

Z praktyki -mam kabel k+dcan ze zmostkowanymi pinami 7i8. Cała seria Exx działa i nigdy nie miałem zonka (starsze autaka potrzebują podwójnej linii k).

Czytałem że na tych kablach można serię Fxx diagnozować - mi się to nie udało (może dlatego że nie chciało mi się rozlutowywać 7i8) -wolałem sobie kupić enet i na nim działa seria Fxx.

Opublikowano
Pododbno Fxx można zdiagnozować K-dcan'em, ale tylko silnik.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
A moze ktoś zna odpowiedz na moje wcześniejsze pytanie odnoścnie K+DCAN'a? Dlaczego jedne działają z autami do 03/2008 i wyżej nie, a inne wyglądające identycznie działają już z autami do 2012?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Ale masz konkretny przypadek czy bazujesz na tym co piszą sprzedawcy?

Mam dwa kdcany te przeźroczyste i oba działają na e90 2011.

Mam też inny na innych komponentach i też działa.

A tu odpowiedź na twoje pytanie:

It depends on the application and vehicles you are using it in, some older chassis cars have two K-Lines, one on pin 7 and one on pin 8 so most cables have pins 7-8 connected/soldered to accomodate that.

 

07-09 D-CAN cars don't use pin 8 but still does use pin 7 so the cable continues to work fine, but in 09-10 BMW re-used the pin 8 position for ethernet, so if you have an interface that has pin 7-8 connected (and most of the ones you find on eBay and such do), you'll get errors trying to communicate with the car because of the ethernet connection at pin 8 interfering with the D-CAN connection on pin 7.

 

Czyli jeżeli tak jest że kabelek się nie łączy to trzeba oddzielić 8 od 7 i próbować tak.

Opublikowano

Bazuje na swoim przykladzie i kablach, ktore mialem.

Np. mialem 2 k+dcany i jeden dzialal z autami starymi i nowszymi tylko do 03/2008, gdy mialem juz auto z kwietnia 2008 to kabel sie nie laczyc i pojawial sie blad IFH-003 zaklocone polaczenie.

2 kabel dzialal ze starymi i nowymi kablami. Z ciekawosci otworzylem je i oba nie mialy zlutowanego pinu 7 i 8, wiec dziwne.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
No to ciekawe. Kiedyś dojdziemy do tego. Być może jest także różnica w autach które podpinamy. Ja mam gościa z e90 2011 i jego auto jest bez navi. Może lepiej wyposażone auta mają ten ethernet i w nich będzie zonk. Tak czy siak w kablu enet jest połączony pin 8 z 16 opornikiem i jeśli auto ma ethernet a piny 7i8 w fejsie są połączone wtedy wywala błąd że mu coś przeszkadza -ja tak myślałem do tej pory. A być może mimo że wyglądają tak samo to jeden z nich nie przełącza automatycznie szybkości.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Panowie, D-CAN nie wymaga połączonych pinów 7 i 8 te piny łączy się tylko po to aby interfejs obsługiwał podwójną linie K w E46, E38, E39, E53, E83(BMW 96-2007), w niepołączonych pinach, pin 7 diagnozuje tylko silnik i skrzynię automatyczną (CAN) , a z pinu 8 reszta sterowników, to po to łączy się te piny, ale czy w e90 jest podwójna linia K K tego jeszcze nie wiem (EDIT jest tylko pin 7 nie ma pinu 8), podstawową linią D-CAN jest pin 6 i 14 , a samochody z dwiema liniami K -K jak e46 itp , ponieważ na pinie 7 jest K-line to po to łączy się 7 z 8 aby odsługiwać drugą linie K z pinu 7 ponieważ nie maja D-Can to nie ma problemu i tak samo odwrotnie w D-CAN pin 7 jest nie istotny więc połączenie nie ma znaczenia że jest połączony, oczywiście do pewnego momentu, później, nie pamiętam w którym roku pin 8 jest wykorzystywany, i jak pojawi się na nim napięcie to wyrzuca błędy interfejsu, tak jak kolega pisał wcześniej, dla tego niektórzy robią sobie wyłączniki spiętych pinów 7 i 8 aby diagnostyka najnowszych aut była możliwa, na czystym D-CAN powinny chodzić też FXX, ale jak maja połączone piny to w nich wyrzucany jest błąd interfejsu właśnie.

W enet są połączone piny 8 i 16 rezystorem aby uruchomić port Ethernet (enet) ponieważ nie można obsługiwać dwóch interfejsów D-can i ENET to pojawiające sie napięcie na pinie 8 blokuje diagnostykę D-can , diagnostyka z ENET to piny pin 11, 12 , 13, 3 , 4,5 (4 i 5 połączone MASA)

Edytowane przez Din76
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

 

jestem szczęśliwym posiadaczem e90 z marca 2008 jednak mam problem z połączeniem się przez adapter bluetooth (zarówno z torque pro oraz z bwmhat lite nie można było nawiązać połączenia): http://www.obdinnovations.com/vgate-ica ... s-scanner/ . Dowiedziałem się dzięki Wam, że może to nie działać w autach po 03.2007 więc zakupiłem kabelek K+DCAN który obsługuje protokoły:

- High-speed D-CAN and PT-CAN (500 kbit/s)

- Low-speed K-CAN (100 kbit/s)

- Standard BMW ports (BMW-OBD-interface)

 

Telefon może nawiązać połączenie tylko w bmwhat jednak po skanowaniu błędów wyświetla błąd połączenia. Natomiast w torque pro próbuję się łączyć, jednak bez skutków i nie można odczytać żadnych informacji. Próbowałem zarówno na pracującym silniku jak i na zgaszonym. Wiecie co może być tego przyczyną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.