Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

szukalem troche na forum ale nie znalazlem nic pasujacego. mam taki maly problem kupilem 528, w ktorej poprzedni wlasciciel zmienil wszystkie lampy na oryginaly po lifcie dodam ze rocznik auta 96 i co sie teraz dzieje przy hamowaniu swiatla przednie przygasaja pulsacyjnie (nie gasna calkiem tylko mrugaja jakby dostawaly mniej pradu)

zauwazylem ze gosc przerobil wtyczki tzn. dodal nowa ale stara tez zostawil

tylne swiatla komputer pokazuje ze sa popalone choc wszystko dziala

 

co moge z tym zrobic ?

 

dzieki za pomoc

...jesli bedziesz ja kochal ona to odwzajemni. BMW ta jedyna.
Opublikowano
odswieze troche bo naprawde mi zalezy jesli ktos mial juz taki problem to prosze o pomoc :) najbardziej zalezy mi na tym zeby przestaly slabnac przednie swiatla bo to troche denerwujace w nocy
...jesli bedziesz ja kochal ona to odwzajemni. BMW ta jedyna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to gościu musiał coś popierdaczyć z elektryką bo jeśli hamujesz i włączają się światła stopu z tyłu a przednie przygasają itd...założył też przetwornice na xenony?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mogę podpowiedzieć tylko tyle, że poliftowe lampy tylne są diodowe, a przedliftowe maja zwykłe żarówki.

Jak w miejsce żarówki włożysz diodę, to komputer uznaję że nastąpiło spalenie żarówki, przez co wywala błąd.

Dioda ma większy opór niz żarówka, przez co tak się dzieje.

Możesz zakupić specjalne przetwornice, dołożyć równolegle z diodami żarówki lub oporniki, błąd powinien zniknąć.

Jest jeszcze opcja wyłączyć sprawdzanie żarówek w module LCM, albo wymiana modułu LCM na nowszy, przystosowany do lamp diodowych (diody obsługują moduły dopiero od LCM 3 i to tylko nowsze, poliftowe, nie wszystkie).

Co do puslowania przednich świateł, powiedz najpierw czy masz ksenon, czy zwykłe.

Opublikowano
nie ma ksenonow tylko zwykle soczewki :)
...jesli bedziesz ja kochal ona to odwzajemni. BMW ta jedyna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm, przygasanie, ew mruganie świateł może powodować spadek napięcia, zazwyczaj powodowany dużym poborem prądu, ew zwarciem.

Mam dziwne wrażenie, że masz coś wykrzaczone w module LCM, możliwe że przy przekładce świateł poprzednik coś przypalił.

Postaraj się ogarnąć ten bajzel z wtyczkami przy lampach, posprawdzaj połączenia, a potem jeśli nie pomoże preferuję diagnostykę komputerową.

Możesz spróbować przełożyć od kogoś na próbę LCM, jak światła będą działać poprawnie, masz winowajcę.

Niewiele więcej jestem w stanie powiedzieć, wróżyć z fusów nie będę.

Opublikowano
spoko dzieki bardzo sprawdze i dam znac
...jesli bedziesz ja kochal ona to odwzajemni. BMW ta jedyna.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
siema juz wszystko gra wstawilem oporniki przy lampach z tylu i komp sie uspokoil przod tez wrocil do normy
...jesli bedziesz ja kochal ona to odwzajemni. BMW ta jedyna.
Opublikowano

mistrzu z tym opornikiem to niezle sa chocki klocki bo trzeba sprawdzic jaka moc ma zarowka i jaki daje opor wtedy podlaczasz szeregowo od strony instalacji i powinno byc O.K ale mozesz zrobic cos takiego ze w bagazniku zamontujesz sobie zarowke taka jak jest do podswietlenia tablicy na kablach ktore ida do podswietlenia opor bedzie ten sam i wszystko powinno grac probuj

 

u mnie rezystor 120ohm 5W

...jesli bedziesz ja kochal ona to odwzajemni. BMW ta jedyna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko pamiętaj, czy to opornik, czy żarówka będzie wydzielać dość sporo ciepła, więc należy go tak umieścić, żeby niczego nie przytopił, ani żeby się nic od niego nie zapaliło.

Kiedyś wsadziłem żarówkę do podświetlania tablicy na 2 kabelkach (zgniły mi oryginalne blaszki w których powinna siedzieć żarówka), elegancko przylutowane, zabezpieczone przed zwarciem i wilgocią.

Po dłuższej trasie patrzę, a żarówka nie świeci, okazało się że wytopiła cały plastik oprawki dookoła razem z kabelkami, dlatego radzę uważać przy tego typu eksperymentach.

Co do błędów, to zawsze można wyłączyć przez kompa sprawdzanie poszczególnych żarówek, albo samo powiadamianie o ich przepaleniu. :cool2:

Opublikowano

oto wyjasnienie problemu viewtopic.php?f=35&t=84061

dawalem za slabe oporniki i dlatego cos nie gralo :)

a juz bylem gotow zmienic lampy na stare z zarowka led :mad2:

...jesli bedziesz ja kochal ona to odwzajemni. BMW ta jedyna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.