Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Siadł mi most w BMW 3 E46 320i 1998r o przełożeniu 3:45. Przy zmianie biegów strasznie huczy. Mam więc pytanie czy mogę założyć most o innym przełożeniu? Chodzi mi konkretnie o przełożenie 3:47 ponieważ jest dużo łatwiej dostępne. Z góry dzięki za pomoc.
Opublikowano
jezeli jestes przekonany ze to faktycznie most to ok, mozesz tak zrobic. tylko zwroc uwage czy flansza atakujaca jest taka sama - bo jej nie wolno odkrecac. a co do roznicy przelozen to gdy zalozysz 3.47, auto bedzie minimalnie wolniejsze ale tez o tyle mocniejsze. W przelozeniach chodzi o to ze - atakujacy musi sie obrocic 3,47 razy by zrobil 1 pelny obrot wyjsciowy
Opublikowano
A czy gdybym założył most o niższym przełożeniu, np. 3:43, efekt był by odwrotny - szybszy samochód, ale mniejsza moc ?
Opublikowano

sformułowanie moc jest w tym wypadku błędne.

im dłuższe przełożenie tym wolniej się rozpędzasz z tych samych obrotów - co wcale nie musi znaczyć że będziesz wolniejszy .

 

ale najczęsciej dłuższe przełożenie powoduje spowolnienie auta , inaczej bywa w przypadku diesla , jego zakres obrotów (elastyka) jest bardzo słaba , ludzie mylą ją z sprawnoscią silnika , w dieslu jest większa bo spala mieszanki ubogie . gdybym ja miał mieć w swoim 320d takie przełożenie (całkowite) jak Ty w swojej benzynie to bym oszalał , Twój silnik wkręca się do zapewne 6-7Tyś , kręcenie mojego powyżej 3500 jest bezsensowne gdy mamy na celu przyśpieszenie , lepiej odrazu next gear. a teraz wyobraz sobie swoją prędkosc na 5 biegu przy 3500 obrotów , ile to 120? 130? to była by moja prędkość niemalże maksymalna . Twoje auto zaczyna budzić się do życia gdy moje zaczyna umierać , osobiscie na Twoim miejscu skonsultowałbym się z osobami które są już po takim zabiegu , aby pużniej nie szukać znowu częsci , bo te CI nie będą odpowiadać

Opublikowano
Sama różnica przełożeń które podałeś nie stanowi tu jakiegokolwiek problemu. Jest tak minimalna że przy tych samych obrotach powiedzmy przy 100 km/h wystąpi różnica mniejsza niż 1 km/h. Co do innych różnic między dyframi nie mam pojęcia.
Opublikowano
sformułowanie moc jest w tym wypadku błędne.

im dłuższe przełożenie tym wolniej się rozpędzasz z tych samych obrotów - co wcale nie musi znaczyć że będziesz wolniejszy .

 

ale najczęsciej dłuższe przełożenie powoduje spowolnienie auta , inaczej bywa w przypadku diesla , jego zakres obrotów (elastyka) jest bardzo słaba , ludzie mylą ją z sprawnoscią silnika , w dieslu jest większa bo spala mieszanki ubogie . gdybym ja miał mieć w swoim 320d takie przełożenie (całkowite) jak Ty w swojej benzynie to bym oszalał , Twój silnik wkręca się do zapewne 6-7Tyś , kręcenie mojego powyżej 3500 jest bezsensowne gdy mamy na celu przyśpieszenie , lepiej odrazu next gear. a teraz wyobraz sobie swoją prędkosc na 5 biegu przy 3500 obrotów , ile to 120? 130? to była by moja prędkość niemalże maksymalna . Twoje auto zaczyna budzić się do życia gdy moje zaczyna umierać , osobiscie na Twoim miejscu skonsultowałbym się z osobami które są już po takim zabiegu , aby pużniej nie szukać znowu częsci , bo te CI nie będą odpowiadać

powiem Ci ze wiedza warta zapamiętania ale tak jak napisał user2046. To bedzie nieodczuwalna zmiana:) Fakt gdyby wsadził zamiast 3.47 dyfer z 330i o przelozeniu 2.93 to by czuł. A co kwesti mechanicznej - przerabiałem temat dyfra, był u mnie zmieniany(pomjajac to ze na darmo)... Duzo sie na jego temat dowiedziałem i przypominam o paru rzeczach:

- Kupujesz nowy dyfer to z taka sama flansza atakująca - jej nie wolno odkręcac - zle dokręcisz(zła siła, lub tulejka rozpręzna zostanie odkształcona, zabardzo scisniesz lozyska stozkowe, zmieni sie tez nastawienie wałka atakujacego do taleza glownego) dyfer zacznie huczec, grzać się, zmieli go itp. Częsci do nich nie są dostępne, więc nawet w przypadku uszkodzenia uszczelniacza flanszy atakujacej najlepiej kupic caly nowy, bo potem wyjdzie za 1000, 10 000 czy 50 000km.

Zwróc uwage na rozmiar dyfra - nie wiem jak w 320 ale wiem ze w e46 występowały chyba 3 rozmiary dyfrów(potocznie duza glowa, mala glowa) oraz dekle z roznymi mocowaniami - ten smialo mozna przekrecic.

Flansze wyjsciowe półosiek gdyby były rózne to smialo mozna je zmienic z Twojego. Beda na 100% pasować - maja 27frezów

 

viewtopic.php?f=69&t=171246 - tu jest mój temat z operacji wymiany dyfra. Poczytaj sobie, zdobedziesz wystarczajaca wiedze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.