Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam kolejne problemy i może jesteście w stanie mi pomóc.

1. Po założeniu drugiego silnika chcialem sprawdzic ktory przewod paliwowy jest doprowadzajacy. Załozyłem akumulatr racząłem kręcić i ani z jednego ani z drugiego przewodu nie ciekła benzyna. wyciągnąłem pompkę i podłaczyłem na krotko. okazało sie ze działa.

2. Brak iskry. Napięcie na cewce jest. Zadzwoniłem do znajomego elektryka i powiedział ze to moze być uszkodzony hallotron. Gdzie ja mam go szukać??

Opublikowano
Witam. Mam kolejne problemy i może jesteście w stanie mi pomóc.

1. Po założeniu drugiego silnika chcialem sprawdzic ktory przewod paliwowy jest doprowadzajacy. Załozyłem akumulatr racząłem kręcić i ani z jednego ani z drugiego przewodu nie ciekła benzyna. wyciągnąłem pompkę i podłaczyłem na krotko. okazało sie ze działa.

2. Brak iskry. Napięcie na cewce jest. Zadzwoniłem do znajomego elektryka i powiedział ze to moze być uszkodzony hallotron. Gdzie ja mam go szukać??

 

 

Chodzi o czujnik wału korbowego.

Opublikowano
to tzw czujnik halla ale on znajduje sie w aparacie zaplonowym ale ty chyba go nie masz?bo nie podałes jaki masz silnik. podejzewam ze nie masz m40 bo w tych modelach podejzewam ze jest bo przeciez maja kopulke i aparat. a m43 np juz nie.
Opublikowano
mam właśnie silnik m40 i ten hallotron czyli tzw czujnik wału jest właśnie na dole przyczepiony do osłony rozrządu. Z tego co sie dowiedziałem to jest ten czujnik 3 pinowy (+,-, impulsowy) i jezeli chce sie go sprawdzic to trzeba sprawdzić opór czujnika omomierzem. Ile w tym prawdy to nie wiem.
Opublikowano (edytowane)

Mechanik mówiąc o hallotronie miał raczej na myśli czujnik Halla który jest w aparacie zapłonowym.

On spełnia zadania podobne jak czujnik wałka rozrządu .

To o czym piszesz z wtyczką trzypinową to czujnik wału korbowego.To są dwa inne czujniki.

Edytowane przez maniura
Opublikowano

W aparacie zapłonowym nie ma żadnego czujnka hala, jeśli chodzi o silnik m40.

Czujnik impulsów jak dobrze pamiętam znajduje się przy kole pasowym.

Żeby sprawdzić taki czujnik nie wystarczy zwykły miernik omomierz.

Ze względu na zjawisko halla - magnes w czujniku od wysokiej temp. silnika słabnie i słabnie też amplituda impulsów przekazywanych do sterownika.

Do prawidłowego sprawdzenia tylko oscyloskop.

 

Czujnik impulsów ( czujnik wału korbowego ) oznaczony jest nr.22

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA31&mospid=47436&btnr=11_1116&hg=11&fg=10

Opublikowano
no ale z tego co sie dowiedziałem to on też jest odpowiedzialny za to że jest iskra na świecach. Mam drugi taki czujnik i mysle ze działa. A jakie mogą być inne przyczyny braku iskry ??
Opublikowano
no ale z tego co sie dowiedziałem to on też jest odpowiedzialny za to że jest iskra na świecach. Mam drugi taki czujnik i mysle ze działa. A jakie mogą być inne przyczyny braku iskry ??

 

Na podstawie impulsów z czujnika, sterownik określa odpowiedni moment zapłonu czyli moment wtrysku paliwa oraz iskry.

Jeśli czujnik jest uszkodzony silnik się nie uruchomi, iskry nie będzie.

Uszkodzenie tego czujnika nie jest diagnozowane przez sterownik.

 

Przyczyn braku iskry jest wiele.

Nie sprawny czujnik impulsów ( czujnik wału korbowego ), lub uszkodzony przewód.

Uszkodzona cewka zapłonowa.

Uszkodzony palec rozdzielacza.

Uszkodzony przewód WN.

Uszkodzony sterownik ( komputer )

 

Jak kolega sprawdza brak iskry?

Bo są "różne szkoły" sprawdzania czy jest iskra, a jedna z nich doprowadza do uszkodzenia sterownika.

Opublikowano

pod przewod WN podłączam świece i i przykładam do głowicy a druga osoba kręci zapłonem.

a ten komputer o ktorym mówicie to to jest przypisany do jednego silnika?? Tak sama z tą "puszką" do której wchodzą przewody i wychodzą kostki na przepustnice itd to też jest przypisane tylko do jednego silnika?? Bo wymieniałem silnik i obie te rzeczy zostaly te co były przy oryginalnym silniku.

 

Brak iskry moze być spowodowany błędami na kompie??

Opublikowano
chodzi mi o tą listwe gdzie się wpina impulsator i ten czujnik wału korbowego to został z oryginalnego silnika oraz cała elektryka.
Opublikowano
kupiłem drugi silnik 1.8 113 KM. Oryginalny była taki sam 1.8 113 KM M40. czujnik wału był już podłączony. Cała elektryka jaka była (cewki, komputer, moduły styczniki przekaźniki listwa z których wychodzą kostki na czujnik kata otwarcia przepustnicy, czujnik oleju czy też wejścia na impulsator, czujnik wału i listwe wtryskową) Kiedy włożyłem już silnik podłaczyłem cała elektryke itd okazało sie ze nie ma iskry i nie wiem co to może byc. Mam drugi czujnik wału ale jeszcze go nie zakładałem. Wole poczekać i sie dowiedzieć jakiś ważnych rzeczy niż pozniej kupować nowe cześci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.