Skocz do zawartości

Duże spalanie, falujące obroty i przerywa E36 1.6 m43 Pilne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mialem taki sam problem jak u cb auto chodzilo bo chodzilo na lpg duzo palila gasla na swiatlach ... wymienialem juz wszystko co sie dalo i wkoncu zaprowadzilem ja do servisu ... wymienili palec zaplonowy i autko chodzilo jak marzenie :) moze i u cb tez to jest przyczyna i tez mi wymieniali parowniki i inne duperele swiec z 5 kompletow ;/ tak sie znaja ;/

aktualnie moja bemka stoi ;/ poszla panewka na wale ;/

BMW-Bo Można Wiecej
  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jaki to ma przebieg że panewka poszla na wałe?

 

Zniszczone świece tak jak miałeś napewno podniosly spalania. Sprawdź sondę i czy nie bierze lewego powietrza, bo to standard przy LPG.

 

PZDR>

Opublikowano
duże spalanie to wg mnie sonda a faktycznie jeśli tam były jeszcze oe świece to nie wiadomo jak z resztą, np filtr paliwa i ogólnie rzeczy do serwisu
Opublikowano

no pekla panewka niby przebieg 208000 tysiecy no ale jebla co zrobic ;/ mam juz nowy silnik i bedzie swab .

co do cb kolego to wes jedz do serwisu boscha tam sie naprawde znaja i wachowo podejda do sprawy i nie bedziesz placil za kazda duperele bo moze to jest to !

mi wymienili palec zaplonowy koszt 150zl boscha zaplacilem razem 200zl plus podpiecie sie na kompa czy nie ma żadnych blendow

u nich jest tak dajesz im samochod maja czesci wszystkie do niego na połkach wkladaja pojedynczo i pacza i placisz za jedno a nie jeden powie swiece drugi przewody trzeci przeplywka a czwarty ze ten typ tak ma ! :cool2: polecam serwis boscha w Gnieznie tylko nie wiem z kad jestes czy bys mial daleko czy blisko

BMW-Bo Można Wiecej
Opublikowano
Dziś byłem u gazownika ustawiał coś przy parowniku i na wężu z ta śróbka, ale mimo jego ustawień i nowych świec spalanie wciąż jest bardzo duże.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo kolega to nie rozumie co do niego się pisze :mad2: Wyczyściłeś już krokowy i przepustnicę, sprawdziłeś filtr paliwa? Posprawdzaj to co już zostało Tobie napisane a pytasz się wkółko o to samo. A z sondą na kompa a nie na kanał. Sprawdziłeś czy jakiegoś lewego powietrza nie łapie? Sprawdziłeś ten zaworek o którym mówiłem wczesniej? Sprawdź to wszystko, jak bedzie potrzeba to wymień i wtedy napisz czy coś dało czy nie. Jak nic nie da to wtedy bedziemy dlaje myśleć jak by tu pomóc.

 

PZDR>

Opublikowano
Ja nie mam tak dobrze jak wy u mnie w mieście jest tylko jeden taki dobry elektryk samochodowy co ma sprzęt do tego i za podłączenie kasuje tyle co sondę za to mogę kupić. A wiem jak sprawdzić sondę miernikiem.
Opublikowano
no racja jest mozliwosc sprawdzenia czy sada dziala jezeli masz komputer od gazu to tam w jakies piny przeba sie wpiac i tez pokaze tylko nie pamietam w ktore
BMW-Bo Można Wiecej
Opublikowano
A więc tak grzebałem dzisiaj przy samochodzie i zmieniłem czujnik temperatury (niebieski ) samochód zaczoł chodzi jak powinien tzn. nie gaśnie odrazu po odpaleniu jak wcześniej to robił zrobiłem termostat bo silnik się niedogrzewał ponieważ był zawsze minimalnie otwarty, odpowietrzyłem go dobrze, rurka z przepustnicy która idzie do przepływomierza miała dziurkę zostało to zrobione, sprawdziłem membrane w parowniku jest w jak najlepszym porządku i na odpalonym silniku wyczepiłem sondę zero różnicy tak samo jak była podłaczona trochę się męczyłem z wyczepieniem jej ponieważ było tam wszystko zaśniedziałe wyczyściłem i podłączyłem i tak nie ma różnicy więc myślę że sonda do wymiany.
Opublikowano
Spróbuj najpierw zresetować sterownik silnika, powinna być gdzieś instrukcja na forum.

 

 

chodzi o to ze odlaczasz ako zlaczasz klemy razem itd?

Opublikowano
Tak, odłączasz klemy, zwierasz je ze sobą, kluczyk na zapłon, niech postoi 15 minut, wyłączasz kluczyk, zakładasz klemy z powrotem na aku, odpalasz auto i niech chodzi na wolnych przez 5 minut (wszystkie lampki, dmuchawa, radio etc. wyłączone), gasisz, znowu 5 minut, potem przejażdżka, na jedynce toczysz się bez gazu, po czym gaz w dechę aż do odcinki, puszczasz całkowicie gaz aż obroty spadną do jałowych i auto zacznie się zwów równomiernie toczyć i tak 3 razy, potem znów gasisz na 5 minut i gotowe. Wszystko na benzynie, potem jest też dobrze pojeździć trochę na benzynie, żeby komputer dobrze się ustawił.
Opublikowano

co za bzdury.... a co ma niby to dać .... :D hehhe motronic w e36 to nie Enterprise ze Startreka, błędy zapisuje a po odpieciu napięcia kasuje i tyle w temacie.

 

A kolego z Chojnic, tak się składa że znam trochę to miasto i jest tam najmniej 25 mechaników którzy mogą pomóc ci z wozem, ale jak wolisz zgadywać i kupować części w ciemno no to nikt ci tego nie zabroni.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
To ten cały monotronic nie korzysta z przepływki i sondy lambda i nie wprowadza korekt do czasów wtrysku żeby mieszanka nie była za bogata lub uboga? Często przez gaz się właśnie mapy rozjeżdżają i są potem problemy na benzynie, miałem tak u siebie w m50b25.
Opublikowano
co za bzdury.... a co ma niby to dać .... :D hehhe motronic w e36 to nie Enterprise ze Startreka, błędy zapisuje a po odpieciu napięcia kasuje i tyle w temacie.

 

A kolego z Chojnic, tak się składa że znam trochę to miasto i jest tam najmniej 25 mechaników którzy mogą pomóc ci z wozem, ale jak wolisz zgadywać i kupować części w ciemno no to nikt ci tego nie zabroni.

 

 

U nie jednego stal pytalem sie to nikt nie wie. Wiec. tak gaz jest szczelny membrana w parowniku jest ok, byl regulowany, swiece zmienione bo na tamtych to jak by na jeden nie palil, termostat zrobiiny bo nie dogrzewal sie silnik, czujnik temp od ecu zmieniony bo na nim zle chidzil, sonda nie dzialala kupilem nowa a spalanie nadal 18-20l juz nie mam pojecia co to.:\ co jeszcze sprawdzic? Kupilem samochod 1.6 jezdze bardzo spokojnie zmieniam biegi przy 2 zadko co 3tys a spalanie jak w 2.8

Opublikowano
Jak zmieniasz biegi, 2k i kolejny bieg? Człowieku zajedziesz panewki, staraj się tak zmieniać, żeby na kolejnym biegu obroty wynosiły minimum te 2k, choć to i tak mało.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak zmieniasz biegi, 2k i kolejny bieg? Człowieku zajedziesz panewki, staraj się tak zmieniać, żeby na kolejnym biegu obroty wynosiły minimum te 2k, choć to i tak mało.

 

Ale bajki, takie coś to może przy gasniku a nie MPI. Ja po sosnowcu jeźdze bardzo cześto nie przekraczając 2tyś, wykorzystują przyzwoity moment obrotowy. I ponad 300tyś i jakoś nic nie słysze tych panewek...

 

A sprawdzałeś ten zawór o którym pisałem...

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.