Skocz do zawartości

Wentylator klimatyzacji Da sie naprawić ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chciałbym dowiedzieć się czy ktoś próbował naprawiać i zna temat wentylatora klimatyzacji w e39. Wentylator nie startuje na 1 biegu lekko się porusza a gdy ręcznie mocniej przekręcę łopatki wentylator startuje i działa jednak kiedy wyłączę klimatyzacje wentylator staje i nie włączy się ponownie bez mojej pomocy. Czytałem o wymianie rezystorów jednak u mnie jest układ elektroniczny zalany w żelu i nie wiem czy da się do niego dostać i naprawić. Jest to już mój 2 wentylator który padł i nie chciałbym kupować 3 który za jakiś czas przestanie też działać. Dla ułatwienia zrobiłem zdjęcia.

 

 

 

http://fotoo.pl/show.php/63481_dsc01828.jpg.html

 

http://fotoo.pl/show.php/63480_dsc01827.jpg.html

Opublikowano

Witam

Ja mialem identyczny problem tylko ze moj wentylator byl od nowosci wyjelismy z kolega bo wogole nie chcial wystartowac nawet z moja pomoca po wymianie rezystorow ruszal ale z pomoca moja,musilem zakrecic wentylatorem,to wyjelismy ponownie rozebralismy go do silniczka okazalo sie ze 2 magnesy sie odkleily i zatrzymywaly silniczek.Skleilem te 2 magnesy i niestety wentylator dalej nie krecil kupilem nowy zamiennik za 600zl a tamten sprzedalem na czesci.A ty za kazdym razem nowy kupowales wentylator?tu masz 2 stronki moze cos pomoga

http://oporniki.bbs.pl/

http://www.bmwauto.pl/phpBB2/viewtopic.php?p=37723&sid=f4109289beefb37f64368a6b006703ea

:cool2:

Opublikowano
Witam

Ja mialem identyczny problem tylko ze moj wentylator byl od nowosci wyjelismy z kolega bo wogole nie chcial wystartowac nawet z moja pomoca po wymianie rezystorow ruszal ale z pomoca moja,musilem zakrecic wentylatorem,to wyjelismy ponownie rozebralismy go do silniczka okazalo sie ze 2 magnesy sie odkleily i zatrzymywaly silniczek.Skleilem te 2 magnesy i niestety wentylator dalej nie krecil kupilem nowy zamiennik za 600zl a tamten sprzedalem na czesci.A ty za kazdym razem nowy kupowales wentylator?tu masz 2 stronki moze cos pomoga

http://oporniki.bbs.pl/

http://www.bmwauto.pl/phpBB2/viewtopic.php?p=37723&sid=f4109289beefb37f64368a6b006703ea

:cool2:

Dzieki za przesłanie linków jednak te opisy tyczą sie starszych typów wentylatorów z rezystorami a ja mam uklad elektroniczny. dodam ze moje bmw to E39 z końca 2001r silnik 525D

Opublikowano

Miałem ten sam problem i powiem ci , że o ile naprawa jest jeszcze możliwa w zależności od uszkodzeń ( w moim akurat spopieliły się 3 tranzystory :) ) to uszczelnienie tego wydaje się nie wykonalne. Nie wiem jak w twoim wiatraku ale moja elektronika była pokryta czymś w rodzaju grubej warstwy lakieru i tu zaczęły się schody bo było to diabelnie ciężko usunąć . Jeśli ci się uda naprawić to powiem szczerze nie mam bladego pojęcia czym to uszczelnić , wypróbowałem lakiery , ciekły plastik , kleje a i tak po pewnym czasie dostawała się śniedź i wentylator diabli brali.

Mój kolega też podejmował się reanimacji ale z równie mizernym skutkiem :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.