Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Po dłuższej nieobecnośći zmuszony byłem założyć nowe konto ponieważ bmw wróciło lub chce wrócić do mych łask :)

Mam zamiar zakupić e39 diesel 3.0 , jest to dość okazyjna cena jednak... silnik jest 3.0 a w papierach nie wiem jeszcze dlaczego ma podany 2.5. Moje pytanie, pomijajac fakt zmiany w papierach z którym dam sobie rade, jak odróżnić te silniki przy oględzinach ?? podepnę gopod kompa ale może mieć kompa od 2.5 ?? czy nie bedzie to wspolgrało ?? Prosze o rade jak wizualnie to sprawdzic w roczniku 2002. Dziekuje i pozdrawiam

Opublikowano

W sumie musiałbyś wcześniej obsłuchać kilka egzemplarzy ale na słuch to 2.5D jest cichszy i ma dźwięk bardziej gładki. W 3.0D jest troszkę bardziej warkotliwy, ma twardszy klang. Co do wpisu - może ktoś podmienił w nim silnik na 3.0D.

Pzdr.

Opublikowano
dowiedziałem się że przy sprowadzaniu ktoś cos podmieniał i komp i wszystko jest do 3.0 czyli zmiana tylko w papierach, mam vin i sprawdze jak sie uda chyba ze ktoś może mi sprawdzić z forum po vinie :/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź w real oem, zobaczysz po vinie jaki silnik powinien być w twoim aucie.
Opublikowano
w zasadzie to silniki roznia sie tylko pojemnoscia a osprzet w jednym i w drugim jest wrecz identyczny. dobre pytanie jak to odruznic. bo na slych ok ale jak ktos jezdzil juz tymi dwoma jednostkami. a co w przypadku laikow. ja osobiscie nie jezdzilem jeszcze 525d wiec chyba bym mial maly problem. moze poczulbym mocowo tzn w niutkach to napewno. :twisted:

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano

no właśnie dla laika jak to odróżnić, różnice w mocy będę czul porównując z moja e36 318 lpg :) ale poważnie bym chciał wizualnie to ocenić.

 

dowiedziałem się ze podobno byl w niemczech zmieniany silnik ale w papierach tego nie ma :/ ktoś wspomniał że można odróżnic 2.5 od 3.0 po kolektorze ale w jaki sposob ?? może jakiś mechanik da sensowną odpowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A na silniku nie ma czasem nabitego gdzieś numeru, albo oznaczenia jednostki?

Temat mnie zaciekawił, i to mocno :)

Opublikowano

kolejny sposob w jakim moge wylapac roznice jest przejazd na hamownie. mysle ze taki test powinien dac mi jakis obraz ktory to moze byc silnik. Wiadomo ze skoro bedzie okolo 160kM to 2.5 a wartosc nawet o 10 kM mniejsza od 184 to 3.0 czy cos w tym stylu. Dzwoniac do posiadacza hamowni w gorzowie dowiedzialem sie ze koszt hamowaia to nawet 120 zł wiec moge sobie pozwolic na to. A pierw spojrze na tabliczke znamionowa na bloku silnika bo jak doczytalem oznaczenie silnika 3.0 powina sie zaczynac od 30.........

i podstawa ze decydujac sie juz bede rzadal od wlasciciela o wpis w umowie o pojemnosci podanej przez niego jako 3.0 d

Opublikowano
Da radę. Przecież wyjdzie ile koni itd. Chyba, że to będzie tak zajechane 3.0d, że wyjdzie3, tak jakby było 2.5d. Ale to ktoś musiał by to bardzo styrać, żeby tyle koni uciekło :D
Opublikowano
W sumie musiałbyś wcześniej obsłuchać kilka egzemplarzy ale na słuch to 2.5D jest cichszy i ma dźwięk bardziej gładki. W 3.0D jest troszkę bardziej warkotliwy, ma twardszy klang. Co do wpisu - może ktoś podmienił w nim silnik na 3.0D.

Pzdr.

 

 

Ja bym sie nie zgodzil ze 2.5d ciszej pracje niz 3.0d.Jak jechalem kupic moja 3.0d to jechalem z kolega 2.5d.Auta praktycznie te same nawet z wyposazenia....Odpalilismy 2 silniki i kazdy powiedzial ze 3.0d ciszej pracuje...Dodam ze oba auta to igly jezeli chodzi o silnik....

Opublikowano
wiadomo juz ze będę sugerował się wynikami z hamowni, jeżeli wyjdzie 3.0 to dalej dam sobie rade... koledzy czy ktoś powie coś o tym egzemplarzu z wyglądu ?? może coś widac niepokojącego na zdjęciach i jak bez kompa sprawdzić najlepiej NIVO ??
Opublikowano
jak mozna rozpoznac po sluchu silniki hahaha przeciez to jest nie do pojecia zarzniety 2,5d bedzie chodzil gorzej o 3.0d i na odrot... a gdy kupujesz auto nie widac tego czy jest zarzniete... to wychodzi pozniej:P
Opublikowano
wiadomo juz ze będę sugerował się wynikami z hamowni, jeżeli wyjdzie 3.0 to dalej dam sobie rade... koledzy czy ktoś powie coś o tym egzemplarzu z wyglądu ?? może coś widac niepokojącego na zdjęciach i jak bez kompa sprawdzić najlepiej NIVO ??

 

Witam.Mysle ze wyniki z hamowni nic ci nie powiedza bo jak bedziesz mial np.18OKM to nie wiadomo czy to cipowane2.5 czy slabe 3.0.

Wszystkie 3.0 jakie slszalem byly glosniejsze od mojej 2.5,tak jak Manolito pisze,maja twardszy klang,to wynika chyba z tego ze skok tloka jest wiekszy w3,0.Wizualnie niczym sie nie roznia,bynajmniej ja nic nie zauwazylem.Rozpoznasz po tabliczce na silniku i po nr.vin :cool2:

 

sorry za pisownie,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.