Skocz do zawartości

Problemy z odpalaniem i jazda na benzynie. Auto z LPG.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moi mili Panstwo... ;)

 

Na wstepie powiem ze uzylem :search: i czytalem duzo... Ale chce uslyszec opinie konkretnie do mojego przypadku.

 

Gdy odpalam auto na benzynie to silnik zachowuje sie jakby nie palil na jeden gar jak dodaje gazu to nie ma sily wkrecic sie na obroty a jak sie wkreca to nierowno. Gdy przelaczy sie na gaz pracuje normalnie (po za tym - jak juz pisalem w innym poscie - ze obroty faluja i czasami slabnie , takie objawy byly na benzynie i na gazie http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=17968). Na benzynie w ogole nie da sie jezdzic. Pompe wymienialem miesiac temu (regenerowana). Padla najprawdopodobniej przez jazde na rezerwie paliwa. Od tego czasu mam co najmniej 1/4 baku.

W sumie stalo sie to dzisiaj i z odpalania na odpalanie bylo co raz gorzej.

 

O co moze chodzic? Znowu pompa? A moze filtr paliwa zapchany?

 

Pzdr

Rav
Opublikowano
Według mnie masz chyba pozatykane wtryski kup preparat do wtrysków na stacji paliw Shell wlej do baku razem z paliwem.Potrzym go na benzynie długo niech chodzi na postoju chyba ze uda ci sie nim jechac!
Opublikowano
Z tym ze na benzynie tez jezdzilem. Nie uzywalem benzyny tylko do odpalania. Pare razy przy tankowaniu dolewalem preparat do czyszczenia wtryskow STP.
Rav
Opublikowano

jaka instalacja gazowa???

 

sprawdz emulator od instalacji gazowej! mielem takie same objawy!raz chodzil razn nie pozniej coraz czesciej nie.. wkoncu wogole nie dzialal na benzynie i co sie okazalo padl emulator od gazu!!

Opublikowano
jaka instalacja gazowa???

 

sprawdz emulator od instalacji gazowej! mielem takie same objawy!raz chodzil razn nie pozniej coraz czesciej nie.. wkoncu wogole nie dzialal na benzynie i co sie okazalo padl emulator od gazu!!

 

Sekwencja ale szczegolow nie znam.

Rav
Opublikowano
nie wiem jak jest w sekwencji odcinane wtryski! ale mozesz odpalic auto na benzynie i wyciagac przewody wn i zobaczyc na ktory cylinder nie chodzi! moze to wtryskiwacz!
Opublikowano

Mialem podobny problem ze swoim , jesli chodzi o gaz to mozliwe ze ktorys wtrysk zasyfiony a sprawdzic to prosto jesli nie pali na ktorys gar.

Wez jakies szczypce i sciskaj przewody gazowe do kolektora i bedziesz wiedziec jesli nie ma objawow to tu masz problem tu gdzie przygasa po scisnieciu tzn jesy ok.

 

Drugie co moze byc to czujnik polozenia walka rozrzadu tez to mialem i objawy byly jakby nie palil na jeden gar tak na gazie jak ii na benzynce, wymiana czujnika i reka odjal.

 

Moze troche pomoglem, Pozdrawiam

Opublikowano
podobną syruację miałem w aucie służbowym na benzynie ledwo odpalał.na gazie leciał jak petarda.często tak się składa że najprostsze rozwiązania są najlepsze.w tamtym samochodzie był filtr strasznie zasyfiony.po wymianie wszystko było ok.proponuję od rego zacząć.POWODZENIA
Opublikowano
Moi mili Panstwo... ;)

...Pompe wymienialem miesiac temu (regenerowana). Padla najprawdopodobniej przez jazde na rezerwie paliwa. Od tego czasu mam co najmniej 1/4 baku.

 

A swoją drogą zastanawiam się czy to jest możliwe aby pompa padła od jazdy na rezerwie.Przecież dopóki pompa ma co pompować cały proces przebiega w porządku.Nie zależnie czy jest cały bak czy rezerwa.Faktycznie mogłoby być to powodem gdyby samochód zaczął już przerywać gdyby było dosłownie kilka kropel paliwa ale napewno nie normalna rezerwa.

Opublikowano
To jest wlasnie to o czym mówie - jeżeli rezerwa juz jest naprawde zaawansowana to faktycznie moze tak sie stac - ale w przypadku normalnej rezerwy to nie powinno miec miejsca.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
To jest wlasnie to o czym mówie - jeżeli rezerwa juz jest naprawde zaawansowana to faktycznie moze tak sie stac - ale w przypadku normalnej rezerwy to nie powinno miec miejsca.

Paliwo to tez chłodziwo do pompy, w normalnych warunkach na rezerwie to 2 -3 godziny pracy pompy ale przy jeździe na gazie to może być pare miesiecy. Widziałem już pompy ztopione.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

paliwo chłodzi pompę przepływając przez nią tak samo jak chłodzone są wtryskiwacze (przeciez nie muszą być zanurzone w paliwie) i dopuli jest choc "kropla" waszki to o pompę nie ma się co martwić,

i nawet jak niektórzy piszą że mając gaz odcinaję pompę żeby nie pracowała na sucho...? jest to bezsensu bo po wyłączeniu pompa oddaje paliwo ale też i pobiera czyli nigdy nie jest sucha (no chyba że zabraknie paliwa)

 

a i normalna instalka lpg z kompem po przełączeniu na gazik powinna wyłączać pompę(jest to standard nie dodatek)

Opublikowano
Dokladnie - pompa koniecznie musi być odłączana po przelaczeniu na LPG w przeciwnym wypadku cisnienie z pompy kumulowało by sie na odcinku pompa-elektrozawór i po jakimś czasie albo pompa by sie spaliła bo nie dawałaby rady juz pompować albo gdzieś pękł by wąż.
Opublikowano
Oczywiscie ze paliwo chlodzi pompe paliwa ale nie tylko przeplywajac przez nia ale takze odbiera cieplo z obudowy. Wniosek wiec taki ze jezeli jezdzi sie na rezerwie - czyli pompa jest zalana benzyna mniej niz polowe - to nie traci ona calej cieploty i w rezultacie nagrzewa sie.
Opublikowano

Panowie no i sprawa sie wyjasnila (nadmienie tylko ze w koncu wcale nie odpalil)... Piasek! Zostal zassany przez pompe przez co pompa sie zatarla. Naszczescie za naprawe pompy nie place nic. I wyjasnila sie tez druga kwestia( http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=17968 ) po podlaczeniu do kompa wyszlo ze to sonda.

 

Dziekuje za uwage i pzdr. ;)

 

P.s. Nasuwa mi sie tylko jedno pytanie: skad piasek w zbiorniku?

Odp. mechanika: Ze stacji...

Rav

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.