Skocz do zawartości

zmiana silnika z 4.0 (m60) na 4.4(m62)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tak czysto teoretycznie razem z Frankiem mamy pytanie. Czy mozliwa jest taka zmiana, wszystko bedzie pasować?
Opublikowano
Tylko czy to ma sens? Moment podnieść o 20nm takim nakładem pracy? Dla pasjonata ze zbędną gotówką może być, ale jak zależy na poprawie osiągów to lepiej zainwestować w modyfikacje silnika. Sam osobiście kiedyś podjąłem sie zamiany motorku z 1,5 na 2,0 w zupełnie innym sprzęcie :))) hmmm efekty były ale tylny most 2 razy nie wytrzymał, ale to tak nawiasem

60 też mi sparawia przyjemność ;-) hehe

http://img57.imageshack.us/img57/4166/avatar2ym6.jpg

Opublikowano

głownym profitem z takiego swapu byłby rowniutko pracujący silnik na jałowym bez tej typowej przypadłosci wczesnych M60. No i moze ciut wieksza elastyczność.

 

W poszukwaniu mocy trzeba by władowac 3.8 z E34 M5. Mysle,ze to jedyny rozsądny wybór. 3.6 ma troche niedobór momentu jak na mase E32 :D

Opublikowano

Radek co masz na myśli pisząc "troszeczkę podrobić" silnik M60. Masz jakieś doświadczenia z tym motorkiem?

A co do tych jałowych to faktycznie u mnie jest telepka i ciągle nie mogę się pogodzić że tak ma być :?

 

Pozdrówka

Krzysiek
Opublikowano
Franku myśle że lepiej wstawić manuala do m60 4,0 i go troszke podrobić i efekty naprawde zadziwiające :D

 

Radku - po pierwsze - jak wygląda sprawa z wałem przy wstawianiu manuala do E32 740 M60 B40 ??

 

po drugie- M5 3.8 i tak jest nieco szybsze od 540 M60 manual ,wiec mysle ,ze w E32 byłoby tak samo :D

a nam z Jelitem chodziło głównie o wyeliminowanie lekkiej telepki :D poza tym moj M60 i tak jest juz nieco podrobony jak udało mi się ustalic dzis rano po wykonianiu kilku telefonów do Niemiec , wiec dalsze dłubanie byłoby juz kosztowne raczej :D

Opublikowano
Ja tak trochę OT ale chodziło mi przez pewien czas po głowie zchip'owanie mojej 730iLA. Wtedy moc byłaby podobna jak w silniku 3,5 litrowym. Porzuciłem jednak ten pomysł, bo domyślam się że przyrost momentu obrotowego stanowiłby problem dla automatycznej skrzyni... A może ktoś mnie wyprowadzi z błędu? (kiedyś sprawdzałem gdzieś, że skrzynia przenosi do 310Nm)
http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano
z automatem sprawa wyglada tak - nie powinno sie robic zadnych tuningow bo skrzynia głupieje i zaczyna zle zmieniac biegi - jezeli jet to minimalny przyrost mocy to napewno minimalne skrzynia tez zmieni predkosci obrotowe zminy biegow........
Opublikowano

no bo optymalnie to najlepiej zrobic u tunera chip tuning i silnika i skrzyni

ale mimo wszystko uwazam,ze nie powinno byc zadnych problemów przy takich przyrostach, Co innego gdybys montował KOMPRESSOR i NOS 'a

Opublikowano
no widzę, obiecują 323 Nm ale ciekawe jak to wypada na hamowni . Z drugiej strony to przeciez wszystko się miesci w granicach tolerancji skrzyni . 13 Nm raczej jej nie dobije :D
Opublikowano
No właśnie nie wiem, dlatego zwlekam. Napisałem maila do upsolute.com, zobaczymy co odpowiedzą ;)
http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano

Ja kupiłem już czipa. Jeśli znajdę tylko chwilkę czasu szczipuję na nowo.

 

Ze skrzynią napewno nic się nie stanie. ZF 5hp30 Była montowana nie tylko w BMW ale i w Rols-Roysie i Astonie Martinie i być może w czymś jeszcze.

Opublikowano (edytowane)
Ja kupiłem już czipa. Jeśli znajdę tylko chwilkę czasu szczipuję na nowo.

 

Ze skrzynią napewno nic się nie stanie. ZF 5hp30 Była montowana nie tylko w BMW ale i w Rols-Roysie i Astonie Martinie i być może w czymś jeszcze.

 

A ja mam 5hp30 (dotarłem tylko do takich symboli A5S 310Z)? Po co w takim razie te zastrzeżenia że przenosi do 310 Nm momentu obr.?

Edytowane przez kaktooz
http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano

Ty masz 5HP18 i jest to dosyc delikatna skrzynia. ( montowana takze w 728iA)

Ograniczenie jest istotnie , bo juz w 735 V8 montowano 5HP24 :(

Opublikowano

ja bym nie ryzykował - skrzynie 5hp18 padaja w autach bez tuningu jak muchu - mysle ze jakbys miał nowy samochod to mozna zaryzykowac - bo zrobisz najwyzej 150 tys zamiast 200 .......

 

mysle ze to zbyt duze ryzyko kosztem prawie marginalnego podniesienia mocy i momentu - zauwaz tak jak napisał FRANK za np do silnika 3.5 v8 montowano juz skrzynie 5hp24 - o czyms to chyba swiadczy - a tuningiem w załozeniu uzyskasz moc i momoent jk w 3.5 v8

 

podkreslam - skrzynie bez tuningu pracuje juz na granicy wytrzymałosci - swiadcza o tym czeste ( bardzo czeste ) usterki......

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.