Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam oto moje BMW

http://w973.wrzuta.pl/obraz/17SrFj23J3Y/zdjeci1992

 

I właśnie tego auta dotyczy zapytanie. Chciałbym w moim aucie położyć przód bliżej ziemi i zastanawiam się jakie sprężyny wybrać. Boje się ze kupie za niskie i podczas jazdy będę szorował o nadkola. Chciałbym się dowiedzieć jakie sprężyny najlepiej kupić o jakich oznaczeniach widziałem na allegro np. 40/60 ale szczerze powiem ze nie wiem co to nawet oznacza.A i jeszcze chciałbym się dowiedzieć czy prawda jest to co wszyscy piszą ze po zamontowaniu takich sprężyn po miesiącu amorki na złom? Z przodu mam zawieszenie bilsteina a z tylu niewiem ale wydeje mi sie ze przod i tyl to seria zreszta opinie zostawiam fachowcom.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To chyba pierwsze twoje autko sądzę po tym co piszesz co? Generalnie patrząc na foto to tył już masz leciutko zglebiony, a przód to chyba w serii tak wysoko nie wisi :shock: Masz 4 czy 6 garów pod maską? Bo to wygląda jakby ktoś wsadził springi od 4rech garów do 6ciu. Oznaczenie 40/60 mówi o ile zostanie obniżony przód i tył auta w stosunku do serii. A o ile obniżyć auto to już sam musisz zadecydować. Generalnie jakiekolwiek kupisz springi, nawet te z max. obniżeniem, to i tak spokojnie da się tym po polskich drogach jeździć. No i do takiej koziny jak masz z przodu spokojnie właśnie maksymalnie krótkich sprężyn bym szukał na twoim miejscu. Tył można dać jeszcze z 20-40 mm niżej. Zależy jak mocno przód pójdzie w dół, bo chyba raczej chciałbyś utrzymać osie w poziomie, ewentualnie lekki klin dać.

 

.A i jeszcze chciałbym się dowiedzieć czy prawda jest to co wszyscy piszą ze po zamontowaniu takich sprężyn po miesiącu amorki na złom?
Jacy wszyscy? Pewnie tacy, którzy nigdy na niższych springach nie jeździli, bo kto inny mógłby takie głupoty pier...! :D
Opublikowano

Tak to moje pierwsze autko i tak pytam bo jestem jeszcze kompletnie zielony w tych sprawach, mam 4 gary.

Czy jest taka zależność miedzy sprężynami ze im niżej obniżają tym twardość rośnie? i czym wyższe tym bardziej miękkie? zastanawiam się nad tym bo gdy tył mi wpadnie czasami w dziurę to otrze kolo o plastikowe nadkole a myślę sobie ze jak jeszcze dam z tylu obniżenie -20 lub -40 to wcale nadkole urwie.

Opublikowano

miałem ten sam dylemat :mrgreen: mam E36 320i i tak jak u ciebie przód sterczał w górze kupiłem sprężyny APEX i amory bilstain dokładnie te z obrazka siadła około - 4 cm APEX20-10601 VA 157/7*2 wyszło idealnie ... nie za nisko i jest miejsce na pracę zawieszenia :cool2: tył został seryjny choć sprężyny mam i mi zostały ale wiejsko wygląda jak tył 4 cm padnie na glebę :/ wygląda jak zarwana :roll:

 

http://i.imgur.com/NOSsw.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprężyny obniżające są progresywne. Czyli im bardziej złożone/ściśnięte, tym bardziej twarde/sztywne. Np. żeby ścisnąć seryjną sprężyne np. o 1cm załóżmy że potrzeba nacisku 100kg, o 2 cm potrzeba 200kg, o 3cm, 300kg itd. To samo ale z progresywną wyglądałoby mniej więcej tak, 1cm - 100kg, 2cm - 200kg, 3cm - 400kg. Nie są to rzeczywiste wartości, a jedynie takie żeby zobrazować jak jaka jest różnica między serią a sprężyną progresywną.
Opublikowano
Tak, ale jeżeli wsadzi springi z max obniżeniem przy seryjnych amorkach to mu siąda chwila moment, ja miałem BILSTEIN B4 przód i tył, kupiłem springi H&R do cztero cylindrówek i -60/30 i przednie amorki padły po dwóch miesiącach (można było jedną ręką po wyciągnieciu ich wciskać i wyciągać Lage) także przydało by się pomyśleć o amorkach sportowych
Opublikowano
.A i jeszcze chciałbym się dowiedzieć czy prawda jest to co wszyscy piszą ze po zamontowaniu takich sprężyn po miesiącu amorki na złom?

 

Jacy wszyscy? Pewnie tacy, którzy nigdy na niższych springach nie jeździli, bo kto inny mógłby takie głupoty pier...! :D

 

No własnie tez tak napisałem i słyszałem kilka opinii ze amorki po takich sprężynach się do niczego nie nadają tez mam Bilsteina i szkoda by było trochę je zmarnować

Opublikowano

Przy obniżeniu 40 mm seryjne amory mogą zostać. W twoim przypadku robiłbym tylko przód ale i tak niewiele w dół. Może M-pakietowe obniżenie?

Tył u Ciebie wygląda na całkowitą serię, u mnie jest nawet niżej, a mam seryjne sprężyny i amory.

Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura...


http://www.konstel.webs.com

Opublikowano
No to jak polecacie ? zmienić razem sprężyny z amortyzatorami i krótszym skoku czy tylko sprężyny? ponoć przy większym obniżeniu niż 50 zaleca się wymieniać z amortyzatorami.
Opublikowano

Ja bym podjechał sprawdzić sprawność amorów, bo jak mówią koledzy - nie musisz koniecznie wymieniać, ale skoro byś i tak miał zjechane, to warto.

 

PS. Witam w klubie ciemnych lamp :cool2: ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.