Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam problem moja bmw e36 1.6 w gazie zagotowała mi sie juz 2 raz mechanik stwierdzil ze trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą i teraz pytanie czy warto czy lepiej zmienić silnik na większy 2.0 np i czy cały osprzęt by pasował do wiekszego silnika? proszę o rade i wypowiedzi;) chyba ze ktos dobrze sie zna na tym pierwszy raz zagotowala mi sie w lato stwierdzili zepsuty jest termostat wiec wymienili ale niestety 2 dni temu zrobiło mi sie znowu to samo i sie zagotował czy to uszczelka czy może być inny powód??
Opublikowano

a jaki masz wiatrak? na visco czy elektryczny? jak visco to na forum jest sposob opisany sposob na sprawdzenie tego elementu i regeneracje, lub po prostu do wymiany, najlepiej na orginal, jak elektryczny to moze przewody przerwane lub inna usterka elektryki i nie chlodzi chlodnicy i stad problem

 

 

jaki osprzet masz konkretnie na mysli?

 

raczej malo co z tego co masz z 1.6 podejdzie do 2.0, zeby nie powiedziec ze prawie nic :P

Opublikowano
wiatrak działa cały czas temperatury nie pokazuje mi że rośnie a termostat nowy mam wsadzony i teraz nie wiem co robić jak uszczelka powiedzmy to ile wymiana i naprawa ?? czy lepiej dołożyć i kupić 2.0?? a jak chłodnica to jak to sprawidzić?
Opublikowano
O 2.0 nie myśl chyba ze masz dużo kasy. Potrzebny będzie silnik wiązka komputer amortyzatory do przodu (cięższy silnik) skrzynia wal most i pewnie kilka innych części. ja na Twoim miejscu jeśli inie zależy Ci na mocy zrobił bym remont. Przynajmniej wiedział byś ze masz silnik zrobiony na cacy. Kupisz inny silnik a tak na prawdę nie wiadomo co to będzie i może się okazać ze będziesz musiał robić remont silnika który kupiłeś.
Opublikowano
mechanik mówi że to może być wiskoza czy jakoś tak czy to możliwe?? i czy ma to zwiazek ze wczesniejszymi problemami juz takimi czyli termostatem??
Opublikowano
czysta benzyna czy lpg? ważne, zeby dobrze go odpowietrzyć. Przy lpg może robić się taki psikus, ze czasem za wysoko zakładają parowniki i co jakis czas jest problem.
Opublikowano
lpg mam sekwencje :) teraz odpowietrzyłem i wszystko narazie spoko jest nalałem płynu ale nie wiem na jak długo dobrze by było sprawdzić czy to ta wiskoza tylko jak może ktoś zna a ja ide szukać na forach he;) samochód nagrzewa sie lekko za 90 ale potem normalnie wraca do 90 i stoi nie rusza sie wogole
Opublikowano
kolego pierw sprawdz ta zawartosc co2 w ukladzie chlodenia zrob pomiar cisnienia w cylindrach. ja wymienialem w mojej glowice. bo tez myslalem ze to uszczelka a jak rozebral to sie okazalo ze peknieta.. przy wymianie uszczelki musisz kupic pozostale uszczelki czyli pod kolektor ssacy i wydechowy..mnie same uszczelki kosztowaly chyba 300zl robota 500 i takie tam. ale udalo mi sie kupic glowice juz przygotowana do zalozenia tzn przeszlifowane zawory czy tam gnizda zaworowe i jakies nowe gumki w niej.. i dalem ja jeszcze do planowania.. ogolnie 1200zl. ale wiem co mam. a ty kupisz zalozmy drugi silnik a to bedzie padaka..nie ma sensu..jak sie okarze uszczelka to lepiej rob remont..
Opublikowano
dzięki pewnie tak zrobię tylko wczoraj sprawdziłem samochód wlałem płynu do chłodnicy próbowalem rozgrzać i spokobyło a dziś jak sprawidziłem to ubywa jakby płynu powoli i jak spr olej to taki żadki jest brozowaty taki a ten co2 musze jechać do mechanika czy samemu jakoś można?
Opublikowano
Witaj ... Ja w Sw2ojej e36 316 m40 wymieniałem uszczelke koszt uszczelki 68zł naprawa mechanika 200zl plus plyn nowy jakies 30zl ja sie w 300 zl zmiescilem i smiga elegancko przejechalem juz po wymianie 8tysi :)
BMW-Bo Można Wiecej
Opublikowano
Witaj ... Ja w Sw2ojej e36 316 m40 wymieniałem uszczelke koszt uszczelki 68zł naprawa mechanika 200zl plus plyn nowy jakies 30zl ja sie w 300 zl zmiescilem i smiga elegancko przejechalem juz po wymianie 8tysi :)

to malo Ci policzyl. Mnie to w m40 750 zl kosztowalo razem z planowaniem i polerowaniem gniazd. A wszystko dlatego, ze nie byl dobrze odpowietrzony ;/

Opublikowano

Witam,

Na sprawdzenie czy jest uszkodzona uszczelka pod głowicą, jest klika ogólnie znanych sposobów:

1. Rozgrzej dobrze silnik, podnieś maskę i sprawdź czy gumowe przewody od układu chłodzenia są bardzo twarde, jeżeli masz dobry zawór w korku chłodnicy to co jakiś czas będzie spuszczał ciśnienie (do max 1,5 bar) . Twarde przewody oznaczają że spaliny mogą dostawać się do układu chłodzenia.

2. Rozgrzej dobrze silnik, zgaś go, poczekaj 2 min i odpal, jeżeli z rury wydechowej poleci biały dymek to płyn dostaje się do cylindrów (uszkodzona uszczelka głowicy, pęknięta głowica lub blok).

3. Sprawdź barwę oleju w silniku, wyjmij bagnet , jeżeli pozostały na nim olej będzie podobny do koloru kawy z mlekiem, to woda dostaje się do oleju.

4. na pracującym silniku (na wolnych obrotach) odkręć i delikatnie uchyl korek wlewu oleju, jak wylatują spaliny to wiesz co to oznacza (stary indiański sposób z czasów 125p)

Właśnie wymieniam uszczelkę w swoim M43B18, przy okazji postanowiłem wymienić uszczelkę pokryw rozrządu, pokrywy filtra oleju oraz miski olejowej ( w 15 letnim aucie po 200 tyś km zaczynają kolejno wszystkie wysiadać).

W Łodzi koszty planowania głowicy, docierania gniazd z zaworami, wymiana uszczelniaczy to około 300zł, ja dałem 350 bo były niezłe jaja ze szpilami kolektora wylotowego.

Śruby głowicy około 60zł, uszczelka głowicy około 60, uszczelka pokrywy zaworów, rozrządu, filtra oleju, miski olejowej, kolektorów ssącego i wydechowego - razem około 300 zł.

Analizowałem fakt wymiany silnika na mocniejszy, ale koszty znacznie wyższe, bo napewno nie kupię silnika po remoncie, tylko przed.

Opublikowano

>2.0 to chyba są duże koszta. Sam zastanawiam się nad 2.8 żeby włożyć do swojego. Słyszałem o pewnym patencie, aby sprawdzić, czy to rzeczywiście uszczelka pod głowicą. Musisz wykręcić świece, a jedna powinna mieć taki podobno lekko filetowawy kolor. A zużywa ci płyn chłodniczy? Jak wyglądają spaliny? Mocno paruje? Osobiście jeżeli niedrogi swap to polecałbym zwykłe 1.8 i spalanie mniejsze jak 1.6.

 

W Szczecinie 700 zł za solidne zrobienie głowicy wraz ze sprawdzaniem szczelności, co jest cholernie ważne, bo jeżeli okaże się nie szczelna, to G. warta będzie cała robota i pieniądze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.