Skocz do zawartości

330D nerwowa kierownica, duże spalanie, falujące oboty itp.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Około pół roku temu stałem się szczęśliwym (lub mniej) posiadaczem BMW E46 330D rok 2000.

Samochód posiadał baaaardzo wiele rzeczy do zrobienia, z którym starałem się przez ten czas uporać.

Kilka z nich jednak pozostało i dlatego postanowiłem napisać tutaj, by uzyskać od Was pomoc.

 

1) Kierownica jest bardzo nerwowa, przy dużych prędkościach pracuje baaardzo lekko... im większa prędkość tym gorzej.

Przekładnia została wymieniona na nową, regenerowaną. Po tym zabiegu zniknął luz, ale kierownica nadal po ok. 3 cm w każdą stronę chodzi lekko, później ma normalny opór. Następnie wymieniona została pompa wspomagania - okazało się że zwiększa ciśnienie wraz z obrotami. Wymieniłem też wąż od pompy. Trochę to pomogło - kierownica chodzi ciężej, ale nadal podczas szybkiej jazdy pojawia się sytuacja, że kierownica po 2-3cm w każdą stronę idzie baaaardzo leciutko - jadąc szybko mimo woli kręcę nią minimalnie w prawo i lewo i autko myszkuje po drodze i jest nerwowo. Problem znika w zakręcie, gdy skręcimy bardziej - wtedy kierownica idzie już twardo i jest OK. Do 100km.h auto prowadzi się bdb.

 

2) Duże spalanie. Jeżdżę głównie w trasie. 20% to miasto, ale bez korków, bardzo płynnie. Mimo to spala 10L przy delikatniej jaździe w trasie, z prędkościami do 130km.h bo większe uniemożliwia problem nr. 1. W Mieście 12-13L to nie problem.

Najśmieszniejsze jest to że:

W trasie komputer podaje 6,0L - auto spala 10L

W mieście 7,5L - autko pochłania 12L, więc przekłamania są ogromne.

Samochodzik oczywiście zaraz po zakupie dostał nowe płyny i wszystkie filtry, odmę również. Wyczyściłem EGR-a, dolot-chemicznie, dodałem bardzo dobry preparat na wtryski do paliwa, wyrzuciłem katalizatory, oponki 225 a teraz 205 z dobrymi ciśnieniami.

Mimo tych wszystkich czynności autko paliło podobnie. Rekord to 9L, cały czas trasa po 100km.h bardzo bardzo delikatnie.

 

Kupiłem oczywiście kabel do diagnostyki - tylko błąd świec żarowych. Nie wiem jednak jak odczytać wartości wtrysków i przepływomierza - nie wiem jakie są OK.

 

Kiedy nie miałem już pomysłów na przyczynę spalania postanowiłem odwiedzić hamownię - myślę.. dowiem się ile ma mocy, to będę wiedział czy silnik jest w miarę.

Autko miało 184konie i 430nm... Dostało również nowy program na 217km i 510nm.

Po programie przestało kopcić, jeździ bardzo bardzo przyjemnie. Niestety problem spalania nie zniknął.

 

3) Szarpie na półsprzęgle przy delikatnym ruszaniu, cofaniu. Otóż autko po zakupie nie szarpało wcale. jechało idealnie. Znajomy mechanik przy rozbieraniu skrzyni powiedział że dwumas się kończy więc warto by pokusić się o wymianę by nie zaskoczył na drodze. Wymieniłem więc komplet: DWUMAS + SPRZĘGŁO LUK. Przy okazji podporę wału - rozpadła się i przegub wału. Po tym zabiegu (wykonanym fachowo w dobrym zakładzie) autko zaczęło szarpać. Wiem że uszkodzona jest poducha dyfra, gdyż ten od zawsze puka przy odpuszczeniu gazu, niebawem ją wymienię. Ale wcześniej stukała i nic nie szarpało. Autko przy dynamicznym ruszaniu nie szarpie. Na zimnym również często jest OK. Zdarza się że ciepły też nie szarpie.

 

4) Falujące obroty - czasami zdarza się że obroty falują 700-900. Boje się szukać przyczyny, bo autko od pół roku spędza więcej czasu u mechaników niż na drodze i pochłania ogromne kwoty, ale czy to coś poważnego? Warto się zainteresować?

 

Z głównych problemów, jakie mi zostały to tyle. Jeśli ktoś wypowie się na ich temat i pomoże, będę bardzo, bardzo wdzięczny.

Opublikowano

te obroty falują na zimnym po odpaleniu?

 

co do szarpania przy ruszaniu - bardzo prosto to rozwiązać, wymień poduszki pod silnikiem po prostu. pod skrzynią też możesz od razu z rozpędu, bo kosztują 20zł.

 

co do spalania - na pewno masz sprawny termostat i wskazówka temperatury silnika stoi w połowie? 330d 184KM przy normalnym traktowaniu powinno spalać ok. 6-7 w trasie i 10 w mieście - przynajmniej tak spalało mnie.

 

co do twojego programu - moim zdaniem masz za dużo Nm, przy 510Nm szybko popsujesz swoje nowe sprzęgło, polecam ci zrobić korektę programu żeby zdjęli trochę Nm do poziomu poniżej 500.

Opublikowano
te obroty falują na zimnym po odpaleniu?

Czasem na zimnym, czasem na ciepłym, czasem w ogóle. Tutaj niestety nie ma reguły.

 

co do szarpania przy ruszaniu - bardzo prosto to rozwiązać, wymień poduszki pod silnikiem po prostu. pod skrzynią też możesz od razu z rozpędu, bo kosztują 20zł.

Poduchy skrzyni wymienione, natomiast silnika na pewno sprawdzę. Chciałbym tylko zaznaczyć, że szarpanie rozpoczęło się wraz z momentem wymiany sprzęgła, dwumasu przegubu i podpory wału. Więc to chyba nie wina poduch?

 

co do spalania - na pewno masz sprawny termostat i wskazówka temperatury silnika stoi w połowie? 330d 184KM przy normalnym traktowaniu powinno spalać ok. 6-7 w trasie i 10 w mieście - przynajmniej tak spalało mnie.

 

Wskazówka stoi w połowie. Błędów w INPA termostat nie sypie. Jest jakaś możliwość sprawdzenia go? Czy wtryski i podciśnienie powinno być ok, skoro moc jest ładna?

 

co do twojego programu - moim zdaniem masz za dużo Nm, przy 510Nm szybko popsujesz swoje nowe sprzęgło, polecam ci zrobić korektę programu żeby zdjęli trochę Nm do poziomu poniżej 500.

 

Owszem, program jest mocny, ale nie korzystam z tych "niutów" zbyt często, więc raczej sprzęgło nie powinno się szybko skończyć.

 

Bardzo dziękuje za wskazówki i proszę o kolejne.

 

----------

@EDIT:

 

Odczytałem właśnie pamięć błędów, za pomocą INPA, żeby zobaczyć czy coś się pojawiło i jest:

13573 Gluehanlage

Error frequency: 46

Logistic counter: 33

 

oraz

 

6660 Kuehlmittelheizung

Error frequency: 255

Logistic counter: 39

 

Co to może być?

 

-----------

@ EDIT:

 

Zauważyłem że na wolnych obrotach samochód drga. Czuć to na fotelach, kierownicy, lewarku, pedałach. Poduchy silnika się skończyły?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do błędów, to wskazują one na wysypany sterownik świec żarowych oraz podgrzewacz płynu chłodzącego. Pewnie błędy powiązane ze sobą. Wybierz się do kogoś kumatego na sprawdzenie sterownika. Jeśli mnie pamięć nie myli, to znany na forum kolega Roger-Nysa je naprawia.
Opublikowano

Co do błędów, to wskazują one na wysypany sterownik świec żarowych oraz podgrzewacz płynu chłodzącego. Pewnie błędy powiązane ze sobą. Wybierz się do kogoś kumatego na sprawdzenie sterownika. Jeśli mnie pamięć nie myli, to znany na forum kolega Roger-Nysa je naprawia.

 

Rozumiem, ale czy sterownik świec żarowych jest konieczny do naprawy, jeśli autko pali zawsze bez problemów? Czy może być odpowiedzialny za duże spalanie?

Jutro postaram się ogarnąć temat podgrzewacza - on pewnie odpowiada za falowanie...

 

Co sądzicie o tej kierownicy..? Reklamować przekładnię, skoro pompa i układ jest ok?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uszkodzony podgrzewacz na 100% powoduje falowanie obrotów gdy masz wł klimatronik, gdy go wył obroty trzymają sie równo.

Wspominałeś ze nie wykorzystujesz tych swoich 510Nm wydaje mi sie ze tak bo masz juz je w granicach 2000obr/min

Sam mam 515 Nm ale tak też zostawię i nic z tym nie robię. Sprzegło pewnie mam jeszcze ori po programie przejechane 10k i jest ok

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Mam identyczne błędy

 

13573 Gluehanlage

Error frequency: 47

Logistic counter: 39

 

oraz

 

6660 Kuehlmittelheizung

Error frequency: 20

Logistic counter: 39

 

Jak sobie z tym poradzić ? Dodam że przy mrozach -24 auto po odpalaniu chodziło przez chwilę (3-5 sekund)jakby na pięciu cylindrach. Objaw ten występował jedynie po nocy (auto stoi pod chmurką). Może być powodem tych błędów wadliwa świeca żarowa?

Dzięki za pomoc

Opublikowano
bład 6660 itp to błąd elektrycznego podgrzewacza wody trzeba go wyjąć i dobrać sie do płytki znajdującej się w niej poniewaz na tej płytce robią sie zimne luty i dlatego obroty moga falowac ja ostatnio własnie rozwiazałem ten problem podgrzewazc wymontowany zawiozłem do kumatego elektronika wziął 30 zł i błedu juz nie ma w inpie i obroty nie falują drugi bład to może byc błąd sterownika od swiec czyli pewnie któras swieca nie grzeje ale pewny nie jestem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.