Skocz do zawartości

[E34] swap z M50B25 bez Vanos na M52B25 Vanos nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich użytkowników moja bmw pochodzi z 1990 miała oryginalnie silnik M50B25 bez vanosa który skończył swój żywot, wiec zachciało mi się vanosa kupiłem goły M52B25 przerzuciłem miskę oraz osprzęt i podłączony był pod starą wiązkę silnika bez vanosa [w wiązce brakowało trochę przewodów np. do sterowania vanosem stukowców i chyba coś jeszcze] auto kulawo chodziło ale odpalało i jeździło zrobiłem może z 100 km i zakupiłem wiązkę z kompem (czerwona naklejka o nr.0 261 200 413) od e34 M50B25 VANOS bez EWS zostały sprawdzone wszystkie kostki według schematu z autodaty (przepiszczane miernikiem i opisane), podłączyłem wiązkę do auta zakupiłem przepływomierz oraz czujnik wału i wałka, wszystko podłączone prócz sondy lambda i stukowców bo mam na inną kostkę... Po tym zabiegu auto kręci i blokuje się jakby nie w tym momencie zapłon czasem nawet strzeli i ani razu nie odpaliło, jak zakręcę silnik z 3 razy w aucie bije gong non stop i nie idzie go wyłączyć tylko po odłączeniu aku ustaję, dodam jeszcze że nie idzie się połączyc z komputerem diagnostycznym czego jeszcze brakuje mojemu silnikowi żeby odpalił?? Walka trwa już z miesiąc :| ktoś miał podobny problem poi takim swapie na vanosa??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niby skąd masz pewność że tam nie ma ews?Wtryskiwacze wogóle podają paliwo?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Iskra jest na wszystkich cylindrach?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Patrzac na wtyczke z instalacji tej okraglej obok diagnostyki w wiazce jest jeden pin wiecej, czy pod vanos różni się rozmieszczenie pinów w tej wtyczce??? Bo już zgłupiałem :P
Opublikowano
Te silniki różnią się chyba kołem pasowym z którego czyta czujnik wału(takie z ząbkami) może masz założone z silnika bez vanosa wtedy nie odpali
Opublikowano

Cześć.

Ja w oryginale też miałem silnik bez vanosa. Jak go kupowałem to był już silnik zmieniony na taki z vanosem. Niestety wiązkę mam nadal bez vanosa. Z tego co się orientuję to chyba powinieneś się skupić na czujnikach wałka i wału. Konkretów Ci nie podam bo u mnie próbował to mechanik doprowadzić do ładu. Wiem tylko tyle, że u mnie był problem z doborem tych czujników. Właśnie przez któryś z tych czujników samochód nie odpalał. Widzę, że kompa masz Boscha. Czujniki kupiłeś oryginalne boscha do tego silnika? Z tego co mówił mi mechanik to czujniki z siemensa nie będą działały z kompem boscha. Najlepiej mieć też oryginalne czujniki bo na zamiennikach też nie zawsze działa. Sprawdź jeszcze czy ten komp, który masz pasuje do M52, bo tak jak napisałeś, z końcówką 413 jest do M50 i może tutaj też jest jakaś różnica (nie wiem czy M52 czasami nie było na osprzęcie siemensa) - ale tutaj może ktoś inny się wypowie. Jak jesteś ze ślaska to chyba mam u siebie komp z końcówką 413, można by było sprawdzić czy na moim odpali.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.