Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Mam taki problem, podczas mierzenia kompresji na poszczególnych garach mojej 535i wykazało takie ciśnienia:

1-szy gar: 12.5

2: 10,5

3: 10,5

4: 8,5 :cry:

5: 10,2

6: 10,5

 

A teraz pytanie.

Powiedzcie mi czy mieszcze się w normie :? a jeśli nie to czy można już myśleć o generalce :| ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Robiłeś próbe olejową?To by wyjaśniło gdzie przyczyna głowica czy tłoki i pierścienie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
No właśnie dzisiaj już nie miałem czasu, ale auto stoi rozkręcone na warsztacie. Sprawdzę jutro. Dodam że dzisiaj były regulowane zawory jeszcze przed mierzeniem kompresji i właśnie na tym czwartym cylindrze były strasznie ciasno wyregulowane. Jest jakiś minimalny przedział wartości ciśnienia jakie powinno być na poszczególnych cylindrach ???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyjeło się że różnica na poszczególnych cylindrach nie powinna być większa niż 0,5 bara.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego silnik zużywa się równomiernie i przeważnie jest tak że nie gra jeden cylinder.W twoim przypadku nie ma się do czego odnieść bo pomiar wyszedł bardzo różny dla cylindrów i silnik swoją młodość pewnie ma już za sobą..Co do pierwszego cylindra to pewnie od niego zaczołeś i pomiar wyszedł największy.Żeby dokonać prawidłowego pomiaru kompresji trzeba wyciągnąć przekaznik pompy paliwa na pracującym silniku tak by silnik wypalił paliwo z listwy i zgasł,bo pomiar na ostatnim cylindzre może wyjść najgorzej ponieważ za każdym obrotem wału wtrysk doleja benzyny do cylindra i wypłuka olej z pomiędzy tłoka i cylindra.Przy pomiarze kompresji przepustnica musi być uchylona przynajmniej do połowy.Zrób prawidłowy pomiar po wyregulowaniu zaworów i probe olejową a wszystko będzie wiadomo.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Zrób tak jak kolega pisał. Generalki się ni robi w silnikach BMW, bo nie da się dobrze już dołu poskładać. Żeby dół przepuszczał to musisz mieć nalatane dużo, widziałem silniki M30 z przebiegiem 500 tyś i luzu na tłokach żadnych o dole nie wspomnę. Te silnika jak tylko mają dobry olej często zmieniany i są bez gazu są wieczne, jedne z najlepszych silników benzynowych w historii motoryzacji. Pewnie będzie to głowica, zrobić zawsze można, a nawet trzeba jak chcesz autem jeździć, koszt nieduży. Jeżeli faktycznie dół będzie kiepski, to lepiej wyremontuj głowicę i wsadź do dobrego dołu, który za kilka stówek kupisz spokojnie. Nie napisałeś czy auto ma gaz. 10 to dobra wartość, natomiast 12-ście to za dużo, zły pomiar.
pozdrawiam Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.