Skocz do zawartości

BMW 520i 2.0 24v brak plusa przy bezpieczniku do pompy paliw


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Gdy podczas jazdy autem poczułem smród palonego plastiku zatrzymałem sie i zobaczyłem do bezpieczników a tam dym i sie topi bezpiecznik pompy paliwa...

Sytuacje opanowałem, pompa paliwa sie spaliła, i gdzieś doszło do zwarcia, że aż kable w baku przy pompie paliwa sie potopiły...

Pompa spalona...

pewnego dnia kupiłem 100% sprawną pompę zamontowałem, i podłączam bezpiecznik wszystko pięknie ale nie mam PLUSA... :/ gdy sprawdzałem kablem od akumulatora od PLUSA do bezpiecznika, iskrzy ...

 

Kable stopione wymieniłem do kąd sie potopiły od bezpieczników wszystko ładnie zlutowałem.. i nie ma PLUSA ??

 

teraz pytanie gdzie mógł zniknąć plus?

Czy są gdzieś inne bezpieczniki lub kostki co odpowiadają za pompę paliwa?

niżej zapodaje zdjęcie bezpieczników i kostek... porszę o szybką pomoc.

http://images40.fotosik.pl/1247/0cc93034a02928df.jpg

 

http://images40.fotosik.pl/1247/0cc93034a02928df.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kolego ja miałem podobnie jak TY tylko całkiem nie dawno. pompa spalona plus potopiony cały kabel na długości do bezpieczników.

 

stopiona również była wiązka silnika pod sam przekaźnik który jest koło kompów - sprawdź jak u Ciebie to wygląda bo u mnie tak to wyglądało

 

http://img810.imageshack.us/img810/4800/img0424pj.jpg

http://img585.imageshack.us/img585/8471/img0423jp.jpg

http://img16.imageshack.us/img16/1389/img0428ji.jpg

http://img18.imageshack.us/img18/9716/img0427gr.jpg

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

Czyli nie masz plusa już przy bezpieczniku, i jak go podajesz na okolo to iskrzy?

Iskrzenie świadczy, że gdzieś jest zwarcie do masy.

Nie bardzo rozumiem jak wyglądało to doświadczenie z iskrzeniem...

ani które kable powymieniałeś i czy całe

Ale ja bym zrobił tak:

-odpiąć kabelek od pompy, wyjąć bezpiecznik

-podać plusa na pompe, jak iskrzy to coś z pompą

-podać plusa na kabel+ pompy (nadal odpięty),albo "za" bezpiecznikiem, jak iskrzy to zwarcie między pompą a bezpiecznikami, jeszcze raz wymiana kabla na calej dlugosci

-podać plusa przed bezpiecznikiem jak iskrzy to zwarcie gdzieś przed bezpiecznikiem i dalej trzeba szukać miedzy aku a bezpiecznikami

 

A btw. bezpieczniki sie wam przy tym nie spaliły???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie paliło każdy, nawet 30A błyskał ostro
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
ale chodzi mi o to, czy sie nie spaliły podczas inauguracyjnego topienia się kabli, po to w sumie są bezpieczniki, żeby się kable nie topiły, chyba, że na gwoździu to u was chulało :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

u mnie początek topienia wyglądał tak że zaczęła spadać temp i strasznie śmierdziało spalonym/topionym plastikiem oraz na wolnych obrotach silnik gasł na LPG. w trakcie oględzin wyszło ze wiązka stopiona silnikowa. naprawiłem ta wiązkę i dalej paliło bezpiecznik - ale nie wiedziałem gdzie już szukać przyczyny więc zostawiłem na kiecy indziej. i całkiem nie dawno chciałem PB naprawić, wyszło że pompa spalona, wyciągłęm ją cała i zobaczyłem że wszystko stopione i tak za kablami wyszło że na całej długości kabla jest usterka.

 

tak miałem na pompie

 

http://img713.imageshack.us/img713/5881/img0473ug.jpg

http://img585.imageshack.us/img585/953/img0472mh.jpg

 

i reszta kabla w naprawie

 

http://img268.imageshack.us/img268/8205/img0476cs.jpg

http://img522.imageshack.us/img522/9282/img0478y.jpg

http://img827.imageshack.us/img827/4319/img0475t.jpg

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

Witam ponownie...

ziege , z tym iskrzeniem to było tak:

mam wyciągnięte dwa kable z tego bezpiecznika i na nich bezpiecznik, bo tam gdzie bezpieczniki to nie dało sie tego zrobić tak jak orginalnie miało być,

że biorę plus z akumulatora i dotykam właśnie kabla bezpiecznika i iskrzy...

 

 

kwk222 ,

tak moja pompa też tak wyglądała :D

dzięki za fotki przydadzą sie bo bede wiedział którędy te kable idą...

 

Wczoraj wieczorkiem jeszcze próbowałem taki sposób:

Dla testu pompy paliwa i połączeń (okablowania) wyjmij przekaźnik i połącz złącza nr 30 oraz nr 87 (w gnieździe oczywiście a nie na przekaźniku). Jeśli pompa jest sprawna to zacznie działać. Jeśli nie będzie działać to szukaj przyczyny gdzie indziej

http://img405.imageshack.us/img405/2237/przekaznik2.jpg

 

Ale niestety też nie pomaga ;/

ide zaraz z Tatą szukać jeszcze wielu przyczyn... Możecie mi jeszcze pomagać bo pewnie i tak nie naprawimy... Jak naprawie dam znać co gdzie i jak :) to do następnego razu :)

 

 

EDIT:

 

No i chwilke sie pomęczyliśmy, bo deszcz i dalej nic.

Przy komputerach w tej skrzynce jak jest ten pomarańczowy przekaźnik to robię drucikiem pin, 30 z 87, pojawia sie tylko włącznie iskra. Kable w tej skrzynce nie są jakieś popalone...

NIE MAM POJĘCIA CO TO KTO TO JAK TO ZROBIĆ ehhhh pomocy przyjaciele :) pozdrawiam

Opublikowano

no to troche bez sensu sprawdzasz, zdejmij ten bezpiecznik i sprawdz czy iskrzy kabel przed bezpiecznikiem czy za...

 

ten test co cytujesz z łączeniem 30 i 87 to jest sposob na obejscie przekaznika i nic wiecej, bo on odcina pompe jak silnik jest zdławiony.

U Ciebie musi być zwarcie gdzieś.

 

Masz jakiś miernik uniwersalny albo woltomierz? Bo takie sprawdzanie przez podawanie plusa jak gdzieś jest zearcie do masy nie jest najszczęśliwszym pomysłem. Lepiej sprawdzić jaki jest opór między tymi kablami i masą. Jak gdzieś nie jest nieskończony to tam jest zwarcie.

 

sprawdzileś te kable tak jak wczesniej pisalem? gdzie iskrzy a gdzie nie?

pompa działa jak ją zasilisz bezpośrednio z akumulatora?

 

Taka jeszcze instrukcja jest sprawdzania:

 

http://img37.imageshack.us/img37/1892/pompagq.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dobra po pewnym czasie wziąłem się znów do roboty :)

 

Proszę powiedzcie mi którędy idą kable od kompa czy tam od bezpieczników do pompy paliwa??

Proszę o szybką odpowiedź ... POZDRAWIAM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.