Skocz do zawartości

nierówne obroty, falowanie - przeplywomierz?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Auto odpala normalnie ale nie ma ducha. Nierowno wkreca sie na obroty. Dodatkowo albo na wolnych obrotach obroty faluja albo gdy np dojezdzam do krzyzowki to przez dluzsza chwile trzyma 1200-1300 obrotow. Moze ktos wie co to moze byc? Swiece wyminione jakies 5000 km temu. Auto na sekwencji gazu. Te same objawy na gazie i na benzynie.
Rav
Opublikowano

Objawy moga byc powodem uszkodzenia przeplywomierza. Masz wprawdzie sekwencyjny gaz wiec nie powinien szczelic i go uszkodzic.

Sprobuj wypiac przeplywomierz i zobacz co sie bedzie dzialo.

 

Moze byc rowniez uszkodzona sonda.

Opublikowano

Spróbuj wyczyścić silniczek krokowy.Miałem podobnie i po wyczyszczeniu jak rąką odjął.Na początku to najtańsz metoda a jak nie pomoże to trzeba szukać dalej.Powodzenia.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dolaczam sie do pytania. Gdzie znajduje sie ten silniczek krokowy? Mam E36 318i Sedan M40. Czy ktos moze ma jakies zdjecia i czy sa jakies standardowe problemy przy czyszczeniu/odkrecaniu itp?

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Panowie!

Zawor powietrza dodatkowego,zwany na forum pod uproszczona nazwa silnik krokowy/krok/znajduje sie w kolektorze dolotowym gornym

a najlatwiej go znalezc sledzac przewod powietrza wychodzacy z gumy przeplywomierza przed przepustnica.Przewaznie ma ksztalt cylindra i dochodzi do niego wtyczka z dwoma pinami.

Nalepszego w Nowym Roku 2006 zyczy

Belgus

pozdrawiam wszystkich

Opublikowano

a co do wcześniejszych bolączek to :

1-sonda

2-silnik krokowy

na to bym stawiał w pierwszej kolejności.

w m40 silniczek kr. jak otworzysz machę to po prawej str.stojąc przodem do auta na wysokości kolektora dolotowego taka srebrna "gruszka" firmy bosch,przy bagnecie od kontroli oleju.

Problemów nie ma,wykręcasz zanurzasz na całą noc w benzynie ekstrakcyjnej,rano wyjmujesz,osuszasz i psikasz do środka WD40 (nie żałuj),mi pomogło.

Opublikowano

przyczyny mogą leżeć po stronie mechanicznej jak i elektrycznej - zaczynając od :

 

- nieszczelności w obw. kolektrora dolotowego

- układ zapłonowy

- zawór EVAP

- problem z kompresją silnika

- czujnik ECT

- zawór IAC

- sensor TP

- sensor VAF/MAF (czyli tzw. przepływomierz)

- sensor MAP

- ciśnienie paliwa

- wtryskiwacze

- sensor pozycji wału

- uszkodzony ECM lub jego wiążka (brak masy lub +) lub .. .. wie co jeszcze

 

z praktyki mogę podpowiedzieć że takie usterki szuka (znajduje lub nie) nawet pare dni (tzw. nie zapłacona robota) i każda z takich usterek jest inna

 

myśle że 3 meilami ciężko jest usunąć taką ustrkę - no ale pytaj co być chciał wiedzieć

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.