Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jest to mój pierwszy temat na tym forum, a pisze dla tego iż nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie i wierze że wy mi pomożecie.

 

Więc tak moje BMW to E46 kombi 320D 136km z 1999r. przebieg 310 000

Od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd (odczytywany urządzeniem diagnostycznym Autoboos V30)

nr błędu to 27 Włącznik spalin

Teraz moje pytanie: gdzie mogę szukać tego włącznika i co z nim może być nie tak no i za co on odpowiada?

Objawy są całkiem dziwne auto startuje normalnie ciągnie do około 2500 obrotów po czym muł jak by się spadochron otworzył i tak im wyższy bieg tym większy spadochron i większa dziura to znaczy dłuższa, a 4 i 5 bieg to już masakra.

 

z góry dziękuje i pozdrawiam :oops:

Opublikowano
to urządzenie diagnostyczne to jakiś badziew, do bmw inpa i DIS ale można się domyśleć, że chodzi o zawór egr, może jest ciągle otwarty.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Dokładnie chodzi o zawór EGR, czyli zawór który doprowadza spaliny do kolektora dolotowego celem utrzymania normy emisji spalin. Pewnie zawór się zawiesił lub jest mega zasyfiony i przestał działać, trzeba go rozkwiecić i wyczyścić z sadzy. Można tez wyłączyć programowo w DIS.
Opublikowano

Witam ponownie i dzięki za szybką reakcje.

Też obstawiałem EGR-a, lecz co ciekawe jestem po czyszczeniu wszystkiego co tylko było możliwe, faktem jest to że syfu było sporo.

A czy te objawy co opisałem pasują na zawieszony EGR lub może uszkodzony??

Opublikowano
Te objawy pasują na uszkodzony lub zawieszony lub nie podłączone podciśnienie, posprawdzaj co i jak. Jeśli masz uszkodzony to wyłącz programowo i zapomnij o temacie.
Opublikowano
w inpie też jest możliwość zamknecia egr... zdejmij rure co idzie z IC i na opdalonym obserwuj co sie dizeje z tłoczkiem :)
Opublikowano
No a po zgaszeniu silnika na 30 sekund EGR wraca do standardowych ustawień :duh:
Opublikowano

Ok panowie powiem tak dziś podłączyłem BMW pod INPe i nr błędu ten sam a mianowicie nr błędu to 27 nie wiem co opisali bo nie znam niemieckiego.

Wężyk podciśnieniowy jest podpięty EGR po zrobieniu testu jakoś tam reaguje (nie zdejmowałem rury od IC, ale na słuch jest wyraźna zmiana pracy silnika)

Możecie mi opisać jak można wyłączyć EGR INPą?

Liczę na dalsze podpowiedzi bo już czas trochę poczuć te 136km w pełnym zakresie a nie tylko do 2.5 tysiąca obrotów. :mrgreen:

Opublikowano

Inpa nie wyłączysz EGR tylko za pomocą DIS.

Numer błędu który z czytałeś to nie jest numer błędu. Inpa błędy podaje 4 znakowe (cyfry i liter)

Opublikowano

No DISa jeszcze nie mam a co do błędu to muszę znowu trochę pojeździć bo tak na postoju to mi nie złapie tego błędu.

Odezwę się jak mi się uda coś ustalić.

No i jeszcze jedno czy INPA nie ma tłumaczenia na Polski własnie zczytanych błędów, bo tak to mam już spolszczone to co się dało.

Heh i pomyśleć że fejsik leżał prawie rok w szufladzie, no ale się doczekał. :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.