Skocz do zawartości

GC

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia GC

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. juz znalazłem sorry za kłopot
  2. proszę o rozkodowanie WBAGG41010DN60292 dziękuję
  3. Przez chwilę chciałem jeszcze odpisać, ale zerknąłem na parę Twoich postów i odpuszczę. Mam ciekawsze rzeczy do roboty niż odpowiadanie na personalne przytyki typu "skąd ty się urwałeś". Mam nadzieję, że po odejściu od klawiatury też Cię na takowe stać ;-) Choć śmiem wątpić, bo z zasady tak niestety nie jest :-) Jeżeli ktoś chciałby podyskutować na normalnym poziomie i odpowiedzieć mi na pytania, które zadałem (po to jest chyba m.in. forum dyskusyjne), to byłbym wdzięczny.
  4. kolega mmw O handlu samochodami nie mam pojęcia, bo gdybym miał, to bym nie pytał. Działalność gospodarczą (w tym handlową) prowadzę od 10 lat, także jeżeli chcesz porozmawiać o podstawach księgowości to zapraszam do dyskusji. Nie każda sprzedaż podlega tym samym mechanizmom podatkowym i to jest właśnie jedna z podstaw księgowości. Jeżeli nie jesteś w stanie odpowiedzieć na moje pytania, to po prostu w ogóle nic nie pisz, bo Twój post do tematu nie wnosi zupełnie nic, albo przynajmniej nie pisz bzdur. @Usul - dziekuję za odpowiedź.
  5. Panowie, ostatnio zaczęło mnie intrygować kilka kwestii związanych z handlem samochodami. Wiem, że są tutaj osoby się tym trudniące i może uzyskam odpowiedzi na moje wątpliwości. 1. Pierwsza kwestia to VAT. W Polsce próg VAT-owski wynosi 150 000 zł, a z tego co widzę, to każdy handlarz (oczywiście mowa tu tylko o zarejestrowanych, legalnie działających firmach) wystawia FVAT - nawet ci, którzy handlują autami po 3-4 tys zł. Taki ktoś żaby wejść na VAT musiałby pogonić 50 takich aut rocznie. Czy może jest tak, że obrót autami jest obligatoryjnie oVATowany? I na czym w ogóle polega w tym momencie płacenie takiego podatku? Przykład uproszczony. Handlarz kupuje od osoby prywatnej samochód za 10 000 zł. Chce go pogonić za 12 000 zł. Żeby zyskać te 2 000, rozumiem, że musi pogonić auto za 14 760 zł (12 000 + vat). Zgadza się? Potem jeszcze od dochodu powinien zapłacić 18% dochodówki, czyli 360 zł. W kieszeni zostaje mu 1640 zł po całej transakcji. Czy tak to się odbywa w kwestii podatków? Przykład oczywiście uproszczony - nie biorę pod uwagę innych środków uzyskania przychodu, składek ZUS itp. 2. Druga kwestia to ciągłość umów i kwoty na umowach. Kupując jedno ze swoich aut w komisie zastanowiła mnie jedna kwestia w związku z punktem 1. Mianowicie kupiłem auto za 11000 zł. Dostałem komplet dokumentów wraz z umową kupna-sprzedaży pomiędzy komisem a poprzednim właścicielem (komis odkupił od niego te auto). Na tej umowie widniała kwota 10000. I teraz jak to się ma do tego, co napisałem powyżej? Komis sprzedając mi auto zakupione przez siebie za 10 000 zł z marżą 10% nie mógł na tym zyskać biorąc pod uwagę podatki, jakie musiał zapłacić. Teraz pytanie - czy komisy/handlarze zawyżają kwoty zakupu na umowach, żeby zmniejszyć podstawę opodatkowania i nie pokazać klientowi faktycznej kwoty zakupu akta, żeby ten nie zaczął nabierać podejrzeń, że kupuje szrota? Z drugiej strony, jak sprzedawałem pierwsze swoje auto właśnie handlarzowi, to w umowie wpisał kwotę jeszcze nawet zaniżoną w stosunku do tej, którą dał mi do ręki. Jak to jest? 3. "Kupujący zwolniony z opłaty skarbowej". Dlaczego? Czy podatki płacone przez handlarza w ogóle eliminują potrzebę płacenia 2% podatku? 4. I jeszcze jedno. Jak to jest z obowiązkiem (lub jego brakiem) rejestrowania auta na siebie przez handlarza. Przecież może on przez te umowne 30 dni nie pogonić auta. Co się wtedy dzieje? Na ogół przecież handlarze nie rejestrują aut na siebie. Jak jest w przypadku, gdy w tym czasie skończy się OC na auto? Handlarz może wykupić OC kiedy auto nie jest na niego? Ponoć nie ma głupich pytań. Może niektórym wydadzą się śmieszne, ale po to chyba m.in. jest forum dyskusyjne ;-) pozdr
  6. Daniel - serdecznie dziękuję. Proszę jeszcze o ten" WBAGG41010DN60292
  7. poproszę o rozkodowanie: WAUZZZ8LZXA112212
  8. dawałeś lampy poliftowe?
  9. GC

    E38 wiązka silnika

    juz wiem nieaktualne
  10. GC

    E38 wiązka silnika

    Panowie, Czym się różni druga wiązka od czwartej, bo zdurniałem totalnie.. http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/12_0585-wiazka-przewodow-silnika/i47518#part01
  11. Stać mnie na paliwo, ale po co mam przepłacać? Po prostu mam taką fantazję, żeby wreszcie pośmigać taką rakietą. Trochę aut już w życiu miałem. I z salonu i z rynku wtórnego, ale zawsze służyły mi tylko do przemieszczania się i interesów. Dziękuję Panowie za cenne porady. Odpuszczam tą furę i szukam innej 7-ki.
  12. No, a co w tym dziwnego? Jeżeli mam wybór czy płacić 100 zł/100 km czy 50zł/100km to czemu miałbym wybrać tą pierwszą opcję?
  13. Ten "pakiet" alpiny też chyba z tego co widać był dosztukowywany i nie ma po nim śladu w danych fabrycznych, zgadza się?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.