Witam brakuje mi już pomysłów więc mam nadzieję że konsultacja na forum pomoże
W e91 Mam silnik N46B20b po remoncie ( panewki, kompletna głowic, pierścienie, rozrząd)
Silnik ma błąd 29CF oraz nierówno pracuje na wolnych obrotach. Problem z zapłonem i na koniec odcina całkiem cylinder 3
Do tej pory:
Sprawdziłem kompresję ( ok 13,7bar na każdym)
Świece podmieniałem miejscami, cewki podmieniałem i wymieniałem całkiem, wymieniłem wtryskiwacz benzynowy na cyl 3
Sprawdzałem zasilanie i sterowanie cewek/świec
Sprawdziłem szczelność silnika - wymieniłem odmy ( teraz korek jest lekko przyssany a później dmucha powietrzem). Tera myślę że jest idealnie
Zawory sterujące valvetronic - czyściłem
Czujniki położenia wałków zamieniałem miejscami
Diagnostyka
https://drive.google.com/drive/folders/1Rc4eON80MX41rBR48FLokHBGOfp5MJpY?usp=drive_link
Po pomiarach wydedukowałem że uszkodzone jest koło zmiennych faz na dolocie .. Dziś w nocy je wymieniłem. Skasowałem błędy , skasowałem nastawy ale nadal jest to samo jeśli chodzi o pracę jest nierówno i wypada zapłon
Zauważyłem też ze ciągle bez zmian od początku słychać jakby "klikanie" gdzieś spod pokrywy zaworów właśnie w okolicy 2-3cylindra
Miałem 2 te silniki i mam 2gi valvetronic - można go sprawdzić lub zmierzyć przed montażem ?
Z góry dziękuje za pomoc bo akcja trwa bardzo długo a ja pomysłów już nie mam