Skocz do zawartości

slaw80

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320D 2002
  • Lokalizacja
    Przeźmierowo k.Poznania

Osiągnięcia slaw80

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam, przepraszam że tak późno ale awaria usunięta. Okazało się że wystarczyło nowego softa wgrać. Pozdrawiam
  2. jak kolega Nest pisze w e36 jak mi czujnik poszedł (przez 7 lat zdarzyło się to raz) to wskazówka od razu przekroczyła pion i silnik nie reagował na gaz. Więc myślę że w e46 działa to podobnie, w końcu po coś ta wskazówka ma wyskalowane pole też poza pionowym jej położeniem. Inną sprawą jest to, że ogólnie wiadomo o długim nagrzewaniu się diesli BMW.
  3. komputer wykazał zwarcie wentylatora chłodnicy, jak jest odłączony to silnik chodzi jak podłącze to gaśnie. Jakieś sugestie? Dziś, podłączyłem wentylator silnik nie zgasł ale jechać się nie dało, brak mocy i nie reagował na gaz.
  4. odpalił i nie gaśnie, podczas montażu podłączyłem chyba wentylator chłodnicy bo wcześniej był odłączony i jak go odłączyłem to chodzi
  5. jestem po wymianie wszystkich wężyków, klapki wywalone, samochód odpala na dziesięć sekund i gaśnie (tak jak by się paliwo kończyło), wszystko sprawdziłem 5 razy czy mam dobrze podłączone i nadal klops. Pompka podająca paliwo chodzi. Nie wiem co dalej robić. Pomocy
  6. Klapki wywalę, odmę wyczyszczę, wężyki wymienię, a elektrozaworki czujniki i termostaty wg badania komputerem działają prawidłowo. Przepływkę zostawiam sobie na deser.
  7. a gdzie te klapki są konkretnie, co trzeba zdemontować? Jak je zdemontować?
  8. A i jeszcze jedno, ekonomizer warjuje tzn przy spokojnej jeździe często dochodzi do 20l.
  9. dodam że przepływka oszukuje ale nie pokazuje za dużo powietrza tylko o połowę mniej niż zadana. Tak na chłopski rozum to chyba jak by pokazywała za dużo to komp dawał by więcej paliwa - poprawcie mnie jeśli się mylę. A co z dawką paliwa na wtryskach która wynosi od 49 do 50 mg. Wężyki wymienię w przyszłym tygodniu ii uszczelki na zaworkach we wtryskach bo spod tego leci, na drugim cylindrze. Zobaczymy co będzie. Nadal jednak proszę o pomoc, może ktoś miał coś podobnego. A i jeszcze jedno skąd te wskazania komputera - przypomnę najniższe 9,8 l/100 km
  10. slaw80

    stuki w silniku 318 tds

    Przepraszam, że wtedy nie odpisałem, po wymianie tłoków na nowe i zrobieniu głowicy wszystko było ok. Robota dość prosta i nie wiem dlaczego nikt tego nie chciał robić. W tym roku zmieniłem e36 na e46. Pozdrawiam.
  11. Witam, jakiś czas temu kopiłem e46 320d Turing 150km, wiem ze nie ma idealnych i zawsze trzeba coś zrobić, no i muszę zrobić: zaczęło się na stacji paliw kiedy spalanie po dwukrotnym tankowaniu wyszło raz 10l/100km, drugi 11,5/100km. Różnicę 1,5l rozumiem warunki atmosferyczne, rodzaj pokonywanej trasy itd. Dodam że nie mam do pracy 5km tylko 30 50%miasto/50% trasa średnio dziennie robię ok 100km i te spalanie wydaje mi się za duże, pojechałem wiec na diagnostykę komputerową i wyszło że wszystko działa tylko przepływomierz oszukuje i podaje mniejsze wartości niż zadane (tak powiedział mechanik). Dodam że auto nie dymi na niebiesko ani na czarno nawet jak się mocno da w gaz. Turbo ładuje (robiony test) naprawdę wszystko działa a jednak nie do końca. Zauważyłem tylko że jak jest zimny i go odpalam to puści niebieskiego bąka, a po jakiejś minucie, może dwóch (zależy jak jest zimno) obroty zaczynają falować od około 800 do 1000 (ze wskazań obrotomierza). Dodam, że jeżdżę normalnie a spalanie według komputera nie zeszło mi poniżej 9,8l/100km (wiem że komputery w bmw oszukują o 1l-1,5l/100 w dół no i w moim przypadku to się zgadza). Na diagnozie wyszło jeszcze że wtryski podają maksymalną dawkę paliwa coś około 50mg. Dziś postanowiłem przejechać się trochę i zaniepokoił mnie zapach wydobywający się z nawiewów i lekki dymek. Postanowiłem sprawdzić co to jest bo śmierdziało mi rozpylonym olejem napędowym. Niestety nie myliłem się. Po zdjęciu osłony silnika w miejscu gdzie wtryski są przykręcone do głowicy miałem basen ropy. Wyczyściłem ją i wydmuchałem do sucha, odpaliłem żeby sprawdzić skąd leci. okazało się że z drugiego wtrysku spod zaworka przelewu. W przyszłym tygodniu je uszczelnię i zobaczę co dalej. Natomiast mam kilka pytań związanych z rzeczami które dzieją się w moim BMW. Czy oszukująca przepływka ma wpływ na dawkę paliwa, a może ta nie szczelność na przelewie (powrocie). Jak i czy w ogóle da się ustawić dawkę paliwa? Czy ta nie szczelność na przelewie może powodować takie spalanie? Proszę o pomoc.
  12. slaw80

    stuki w silniku 318 tds

    Witam wszystkich, zlokalizowałem usterkę, po zdjęciu miski olejowej znalazłem w niej parę kawałków metalu, rozebrałem dalej no i ..... drugi tłok jak się okazało miał odłamany płaszcz aż do pierścienia. O dziwo z tuleją nic cię nie stało, żadnej ryski .... uff dalej już chyba wiem co robić. Pozdrawiam i dzięki za pomoc
  13. slaw80

    stuki w silniku 318 tds

    kolego a ty miałeś już z tym do czynienia? z taką sytuacją? dodam że prawie rok przejeździłem z takim pukaniem i dopiero tera mocniej zaczęło walić. Takie stuki pojawiły się prawie rok temu po wymianie oleju. Pozdrawiam a dam znać na pewno dodam że dziś micha została na miejcu, moze jutro ją zwale bo jakoś cieżko ją wyjąć, coś mnie się wydaje że trzeba silnik podnieść do góry
  14. slaw80

    stuki w silniku 318 tds

    a jeśli panewki będą ok to co wyciągać tłoki? odpaliłem bmw i popuściłem wtryski po kolei, niestety stukanie nie ustało. :( teraz idę pod samochód no i zobaczymy - zwalam michę. obejrzę panewki i sprawdzę luzy korbowodów.
  15. slaw80

    stuki w silniku 318 tds

    masz rację kolego, a sprawdzę luz sworznia od spodu? w jaki sposób
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.